tips på övningar
Hej!
Jag är medryttare på ett russ som är väldigt "dominant" och svårhanterlig så tänkte börja träna lite från marken. Jag har läst på om dem 7 lekarna och köpt en bok om sånt men tänkte fråga er om ni har nåt annat tips som även funkar bra?
Jag menar, ju fler övningar jag har i minnet desto bättre!
Tack på förhand!
Jag säger samma sak som jag alltid gör - Join-up! Ger hästen respekt och lär den acceptera dig som ledare. :) Läs på om den, riktigt bra att ta som första övning. Gjorde det med mina ponnysar och det kändes superbra när jag fick resultatet som önskades och man kände sig riktigt duktig haha ;)

jag har läst om det också men grejen är det att hon är så sjukt självständig så jag tror inte det funkar på henne förens hon har fått upp lite mer förtroende. Men då vet jag att det funkar iaf! Just nu försöker jag mest få henne att vilja vara nära mig och ta beröring som nåt posetivt. Hon är inte rädd eller nåt för det heller ochdet fungerar superbra när jag kör den delen i "The Seven Games" men det är mer att hon viker undan när man ska klappa eller klia henne i pannan. För att hon ska få mer förtoende har jag tränat på att få henne att komma till en och sedan få beröm genom klappar och rösten.
Haha, men tack! ;)
Nu vet jag iaf att det funkar.