Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etiketton-line
Läst 1743 ggr
Animal-3
0

Video-6 hästar

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ihop klipp från en heldag i stallet när jag tog ut alla hästar en stund och donade lite. Det var några dagar sedan.

Var ingen super bra dag, men var ingen riktigt dålig dag häller. Kallt som in i **** var det och blåste.
Peewee var mest ut tråkad, det är inte något speciellt med det han tycker "grund grejer" är tråkigt, ni vet "-bli flyttad lite hit och lite dit och så runt ett var och lite hit och dit igen *suck* ska vi inte hitta på något kul istället?" Men han skötte sig helt okej.
Tuffis var 100% distraherad av mat. 95% av tiden handlade mer om att få upp han huvud. Våren är på väg…
Gulli skötte sig faktiskt jätte bra, var riktigt kul att dona lite med henne, hon ljusade upp dagen lite.
Skotti var på tåna och med blåst och allt. Sedan är han ett typiskt "mest hanterad från en sida" fall. Så visst får man vara på höger sidan men icke flytta bogen. Gick väl inget vidare men, men sånt händer.
Kii var lite disträ men höll ju god min och var lugn så jag tänker inte klaga.
Elja var lite distraherad av fölungarna (särskillt en viss Skott) som skrek efer henne men annars var hon duktig, hon gjorde också dagen lite lättare.

Varför jag håller Gulli, Skott, Kii och Elja lite kortare i mellan åt är för att gräset vi var på var ny kalkat och jag ville inte att de skulle få i sig något av det.

Btw de som läst om kii och ser detta tror väl jag är galen, men om ni ser hur "cool" hon är där och så kan ni tänka att från det kan hon när som hällst göra något ologiskt som kasta sig iväg, hugga någon eller liknande. Som sagt hon har många sidor, den på filmen är vare sig den bästa eller värsta, men ligger absolut åt bra hållet.

För de som inte läst från mig förr så jobbar jag inte efter de 7 lekarna, jag tar tips där ifrån och så vidare men jobbar inte ut i från dom, där av kan det vara mkt som inte stämmer med dessa.

Och ja sång snuttarna i början ger en liten "beskrivning" på hästarnas personligheter:)

Gyllir
0

Mysigt! Såg ut att gå riktigt bra för Kii ju.

Anne

When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli

Hemsida: www.hästiharmoni.se

Animal-3
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1 tack, nja jo just där var hon lugn och lite borta. Men de stunderna har alltid funnits som sagt hon slår vilt. Senast idag skulle hon bita mig i armen när vi skulle gå in. Men det är stor skillnad när man inte behöver promenera med henne varje dag, man behöver liksom inte "möta problemet" så mkt. På gott och ont. Men gjort en liten uppdetering på den tråden nu. Så som sagt vi har inte gett upp:)

Zaphix
0

Där såg ju Kii rätt trevlig ut. :)

Jag tycker om fjordingen Gulli, hon ser så klok och stabil ut. Som om hon redan varit med om allt och är erfaren. Hon utstrålar klokhet. Iaf det lilla man såg på filmen.. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Animal-3
0

#3 tack, ja som jag sa hon slår mellan hej vilt. Du kan ju tänka dig förvirringen när hon står så "lugnt" som i filmen för att helt plötsligt bara vända sig och hugga efter någon.
Men hon har ju sidor där hon är go som när hon ligger i boxen och man kommer och får sitta och klia magen på henne, det är de sidorna som gör att man ännu mer önskar och hoppas att man ska hitta ett sätt att få henne bra.

Jag vet att hade pappa läst den kommentaren hade han glatt sägt "smart människa det där, så rätt så" ^^ pappas guldklimp i stallet.
Jo men hon är go, precis som du skriver klok och erfaren. Tyvärr har väll 75% av hennes liv beståt av "-gulli gör som gulli vill" och det är väl de problem som funnits med henne ;D
Men hon var verkligen jätte härlig denna dag, alla som kommer till stallet brukar fasna för gammla Gulli^^
(bild på en av mina vänner på sin favorithäst;) )

Zaphix
0

Jag har också en häst som levt enligt principen "Dacke gör som Dacke vill", kräver en massa tålamod och kärlek till hästen för att man inte ska se den som odräglig. :)

Nu är har lättare att umgås med, dock är jag inte helt säker på att det är "Dacke gör det Zaphix vill" eller Zaphix gör som Dacke vill". Tror mest på det sistnämnda faktiskt, känns som att han ständigt manipulerar mig till att göra det han vill. Men det viktigaste är väl att vi numera oftast vill samma saker, vem som får vem att vilja det vi gör spelar inte så stor roll.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Animal-3
0

#5 haha ja visst är det^^ Pappa och faster har fått kämpa. Gulli är ju deras sedan innan jag flyttade ner^^
Mellan mig och Gulli är det lite si och så. Vi kan visst ha en kul stund men vi kan argumentera en heldel med. Jag tycker om henne och vill henne det bästa, älskar att få ta ut henne då och då men vi har inte "den" kemin, vi är inte bästa vänner om man ska ut trycka sig så. Inget ont i det, det är ju inte min häst men jag gillar att ha henne i stallet. Speciellt efter som hon är den som alltid gnäggar när vi kommer (och ja det är "mata mej!" rop men det är lite mysigt ändå^^ )

Dacke och Gulli är nog lite lika i vissa delar kan jag tänka mig^^

isabess
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

myysig film snutt :) tack för att du delade den med oss !

Animal-3
0

#7 Tack :)