Lära känna ny häst
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har skaffat ny medryttarhäst!
Han är redan NH-tränad så jag vet inte riktigt vad man ska hitta på för att lära känna varandra. Vad tycker ni?
lek de sju lekarna, lär er varandras accent och språk :D ut och promenera, borsta, mys och bara va utan några krav ett tag. sitt upp när du känner att det känns bra, hästen är cool, du är cool. :D
man behöver inte göra det så svårt :D
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Ja asså han e redan väldigt cool :) Och kul å rida vilket är det jag gjort de två gångerna jag träffat honom. Det är en bit bort till ridbanan så jag funderar lite på vad man kan göra för skoj på vägen dit. Helst en utveckling av de 7 lekarna i så fall för jag tror han kommer va ganska bra på det (man får väl se! men ändå).
#2: Fast är du bra på lekarna? Men framförallt, vet du hur du hur just den hästen reagerar på de olika moment som lekarna innebär? Hur den hästen fungerar?
Men annars tror jag stenhårt på att umgås kravlöst, rykta, massera, promenera och sånt. Lära känna hästen innan man börjar ställa krav på den.
#3 nej det är klart, det vet jag ju inte. Ägaren sa att han gärna smiter undan arbete om han kan, så han är nog smart och testar gränserna en del. Gillar uppmärksamhet och är väldigt trygg i sig själv. Kan bli lite närgången om man inte passar sig. Det är allt jag lyckats snappa upp så här långt :)