Lasttränade idag..
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ska iväg till tandläkaren snart med hästen, men då måste han åka transport. Tidigare har man fått muta in honom med havrehinken,annars har han vägrat,
Så har lasttränat förra söndagen och idag, vill att det ska bli en bra upplevelse för honom med transporteringen.
Förra gången gick det bra att skicka in honom när jag stod utanför, lite osäker, men gick bra.
Idag så hade vi öppnat transporten, jag ställde honom en bit ifrån och skulle gå undan med grejer på framsidan. Hörde då hovtramp inne i transporten, när jag gick runt så såg jag att han stod lastad och klar i transporten.. Lastade sig själv. :)
Kunde sedan skicka in honom på rätt långt avstånd och det gick bra. Fick storhetsvansinne och testade backa in..
Väldigt osäker var han till idén först, men efter jag belönat först bakhovarna på rampen med havre och vila så vågade han backa upp mer och mer allt eftersom.
Till slut backade han in helt ett par gånger, lite osäker, men ändå lugnt. :)
Att NH-träning utan transport kan göra så mycket för träningen med transport är häftigt, men man kan alltså lastträna även utan transport. :)
Ville mest skriva av mig min glädje över min underbara häst. Haft honom i 7 månader nu, en helt annan häst numera.

Se där ja. Det gick ju hur smidigt som helst. Grattis! Tandläkarbesöket kommer nog bli en trevlig upplevelse :-)
Anne
When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli
Hemsida: www.hästiharmoni.se
Japp, eller ja, inte så troligt att just tandläkarbesöken blir speciellt trevligt. Men resan dit och hem blir det förhoppningsvis. :)
Får se när vi får en tid, men blir nog inte den häsr veckan, så planen är att träna igen nästa helg. Kunde stå och slå med sticken på utsidan i väggar och tak utan problem idag. Nästa helg blir det till att stänga luckan. :)
Wow vad avis jag blir. Jättebra jobbat! 
Vad duktiga ni är du och Dacke!