Då vart det beslutat....
…. vi ska flytta! Harry och ajg sak byta stall i slutet av mars. Vi har bara en månads uppsägningstid där vi står nu så jag säger upp oss imorrn.
Sen så byter vi upp oss, från 7-hästarsstall till 4-hästars, från 9kvadratboxar till 11 kvadrat, från låg takhöjd till fritt i nock. Från uppdelade sto o vallackhagar till blandad flock. Från tjaffs och gnäll till förhoppningsvis raka rör och tydlig kommunikation. Från minimalt med mat i hagen till 2 fodringar ute om dagen, från 6-8 åtta timmar ute till 10-12 timmar ute om dagen.
Det enda som vi blir av med är den upplysta paddocken, men det nya stallet ska bygga paddock till sommaren och iom att stallet bara funnit i 6 månader så finns det nog goda möjligheter att flörta sig till en rundpaddock också :D
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Låter helt super! Grattis :D
#1 tack! hoppas nu detta är vad vi letat efter. sak bli skönt o slippa hysteriska ponnymammor och oupfostrade tonårstjejer som tror de kan allt, och framförallt allt jäkla spring och risken att min häst matas med sånt han inte ska äta!
Stort lycka Lina och Harry! Det låter verkligen som ett drömställe, det där nya stallet. Kul när man hittar såna ställen!
#3 jo det är jättefint där o i sommar kommer det bli ännu finare tror jag! De ska bygga ut med två nya sommarbeteshagar och jag fick ha min rockard ståendes där också och det var inga problem o ha den under tak och jag behöver inte betala nått extra så när den är renoverad så kommer dne hålla sig fin! :D
Så ju mer jag tänker på det nu dess bättre känns det :D
Kommer ordna med bilder, från det stallet jag står i nu och sen i det nya så man kan se litet kontrasteer :D
Vad kul, lycka till nu :D
#4 Det är så roligt och läsa det du skriver, hoppas allt går bra! Himla snällt att rockarden får ta plats också, det inte alla stall man varit och kollat på som velat ha något att göra med körutrustningen.

Gött, hoppas ni får det bra!
Anne
When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli
Hemsida: www.hästiharmoni.se