Säker hästhantering promotion film
Är det nån som har sett Lisbeth Jonssons promotion film om saäker hästhantering? Fick den gratis på Stockholms horseshow i höstas och sitter och tittar på den nu. Hon har gjort massa filmer om olika NH tema. Tanken tycker jag är väldigt god, att ha något parelli-liknande på svenska. Men tyvärr är jag inte imponerad alls av denna film, hade gärna kunnat rekommendera den till mina yngre elever annars. En av islandshästarna ser hallt ut tom, lite märkligt.
Kan tänka mig att filmen kommer finnas nu till helgen på Göteborgs Horseshow, får dem som ska dit. Lisbeth ska ha lite uppvisning i paddocken på mässan…
Anne
When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli
Hemsida: www.hästiharmoni.se
Har den framför mig på skrivbordet. :)
Fick låna den för två-tre veckor sedan av en stallkompis som fick den på Hööks tror jag, har planerat vatt titta på den, men inte blivit av. Den jag fick låna den av tyckte den var bra, men han har inte tränat NH innan. Lånade ut min Parelli-bok till honom och han tyckte den gav mer att läsa än att se demo-dvd'n biaf. :)

Kan inte du titta på den och dela med dig vad du tycker om den? :-) Kan absolut tänka mig att icke-insatta i NH världen tycker den är bra. Det är min kristiska blick som ser dessa subtila detaljer… hehe
Anne
Jo, planen är att titta på den. Men ska väl komma till skott och faktiskt göra det.. Ska försöka göra det ikväll så kan jag berätta sedan. :)
Nästa vecka är det årsmöte i HWR, en westernförening jag är med i. Om intresse och tid finns så ska vi se den filmen efter mötet, annars får varje deltagare med sig en hem. Så jag ska kolla in den. Men nu fick jag ju lite dåliga förväntningarna här… Lite synd är det allt om det visar sig att den är dålig.

Jag var på mässan idag och tittade på uppvisningen. Det var väl helt ok för nybörjare, men inte särskilt inspirerande och på en mycket låg nivå. Får hoppas att det intresserade andra för NH ändå.
#4 nyfiken på vad du tycker sen!
Anne
#5 ungefär vad jag misstänkt när man kikat på omslagen till dvderna. jag har inte så mycekt till övers för svenska "experter" svenska hundcoachen är mest skrattretande…..
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.