"hästpratare"
Hej! Lite frågor :)
Någon som vet någon person som kan 'prata med hästar'? Helst runt Östergötland. Ungefärligt pris?
Någon som testat det med sin häst? funka det? tror ni på det? varför/varför inte?
Tycker det är lite intressant.
Vet bara om Emelie Cajsdotter, har försökt att få tag på henne men har inte lyckats, men dom som haft henne till sina djur har sagt att hon varit seriös och bra.
Jag tror på telepatisk djurkommunikation, har dock inte testat..
Testade i våras med min gamla delfoderhäst, ägaren som mest ville, inte en chans att jag hade betalat 700 kr för 45 minuters "samtal" med hästen.
Men intressant var det såklart, en rolig upplevelse jag kommer att minnas.
Jag är tveksam, å ena sidan sa hon endel saker man funderade på hur hon kunde vetat om hästen inte berättade det, men å andra sidan så känns det sisådär sant.
Vi höll till i ett stall vid travbanan, hästen var rätt så stressad.
Han berättade att han varit stressad under sin travkarriär (nähä? Vilken travare är inte det..?) och att stressen satte sig i magen (det kunde jag också berättat i och med att han stressbajsade en massa.).
Han sa att han ville ha mer frukt och att han gillade sitt namn. Berättade att han tyckte att jag skulle sluta låtsas vara så självsäker, han såg ändå igenom det. (inte så svårt att lista ut i och med att jag utstrålar osäkerhet, speciellt i nya situationer, som denna var). Han gillade hoppningen, men tyckte att jag skulle bli modigare. (samma sak där då..)
Han berättade om de andra hästarna som gick i hans hage, hur dom betedde sig och hur han trivdes med dom. Det var det som gjorde att jag kände att det kunde vara sant, i och med att hon sa så sanna saker som hon inte kunde vetat om.
Han sa en massa fler saker, men de flesta kändes uppenbara för de flesta.
Det gick till så att vi fick fråga saker, berätta lite om olika situationer så hon kunde skicka bilder till honom. Han skickar sedan bilder och känslor tillbaka som hon tolkar och berättar om för oss.
Då kändes det sant, uppslukad av situationen antar jag- Men nu när jag tänker på allt i efterhand så tror jag snarare på att hon var duktig på att läsa hästar och läsa av oss två som var med.
Man kan ju se mycket på hur en häst ser ut, rör sig och sånt. Samma sak se reaktioner hos oss människor och tolka det, dra slutsatser och få ut information av oss.
Jag är kanske godtrogen, men jag tror inte att hon lurade oss. Jag tror att hon tror på det själv, hon får säkert upp bilder och känslor, men att de grundar sig på reaktionerna hos oss och det hon ser på hästen.
Tror inte på att djur kan telepatera, varför skulle de kunna det? Känns förmänskligande på många sätt.
Hästar kan ju läsa av varandra så bra ändå med hjälp av kroppsspårk och sånt. Ser inte varför de skulle ha behovet av att kunna skicka bilder mellan varandra..