Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikett: allmänt
Läst 2089 ggr
SandyBell
0

Detta kommer låta konstigt.

Men finns det någon här som kan "läsa" en häst genom att bara titta på bilder? Kan någon se då hur hästen har det, hur den har haft det innan osv?

halloonsodaa
0

Tror det är väldigt svårt att göra faktiskt. En bild är ju oftast bara ett ögonblick och då är det väldigt svårt att bedöma en häst och hur den har haft det/har det osv. Jag kan inte göra det i alla fall:) En bild kan ju se bra ut men verkligheten kan vara helt annorlunda.

SandyBell
0

Okej, Har försökt hitta en hästpratare men hittar ingen som verkar seriös. Vet du kanske någon bra hästpratare som man kan få tag på?

halloonsodaa
0

#2 Nej tyvärr så vet jag inte. Min familj har bara åkt på "lurendrejare" som inte vet någonting egentligen så jag litar inte på några sådana… Om du hittar någon bra så hojta!:)

SandyBell
0

Okej :) Jag har hittat någon som heter Emelie Cajsdotter.

Lorita
0

#2 väldigt få hästpratare är seriösa om ens någon och absolut inte dom som tittar på bild utan att se på hästen.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

[spinn]
0

Nej, att bedöma sådant av bilder tror jag inte lönar sig. Det finns säkert hästpratare som verkligen kan, men de är långt ifrån alla som har den förmågan, svårt att hitta en seriös, men lycka till och skriv gärna om du hittar någon bra.

CelsiusT
0

#4 Emelie är jättebra och seriös =)

Medarbetare på westernridning.ifokus

Elinormaggan
0

Filmer kanske vore något?

Men det skulle bli ganska mkt filmning för att få fram något av det tex i flera olika föhållanden och ställen med olika mäniskor osv :P?

//Elinor http://skimmelochskack.blogg.se/

Lorita
0

#8 jag tror varken på film eller bild om man träffar hästen och har gåvan då kan man (om hästen vill) få en hel del information. Men eftersom det häger på hästens vilja så är det inget man kan ta betalt för eller sega sig säkert kunna innan man träffat hästen = inget man kan leva på, jag undrar om någon någon sin hört en hästpratare säga " hästen vill inte öppna sig för mig" händer det då kan man nog se häst prataren som mer seriös.

Som beställare kan du ju aldrig kolla uppgifterna eftersom du inte själv kan prata med hästen, det ger plats för mycket lur.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

SandyBell
0

CelslusT! Har du haft henne till att prata med dina hästar? :)

CelsiusT
0

#10 Nej men med mina hundar. Har haft ganska mkt kontakt med henne..

SandyBell
0

CelsiusT, Tror du hon kan ta en resa ner till Falkenberg i halland? Hur mycket kostar det? Får man ställa frågor till sitt djur om man undrar något? :)

Gyllir
0

Håller med om att Emelie Cajsdotter är jättebra!

Anne

When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli

Hemsida: www.hästiharmoni.se

SandyBell
0

Gyllir, Har du haft henne? Hur mycket kostar det typ? :) Och tror du hon kan åka ner till halland?

powderpuff
0

Vet inte om det går att "läsa" av häsen på kortet men man kan få fram en del information, ja det kan man. Vet själv då jag själv gör det i en liten skala. Har inte "pratat" med djur påe tt tag nu.

Kan ju ta ett exempel bara. Jag fick ett huvudkort på en häst via min mejl och den hästen visade mig bilder på en blå transport och en häst som höll på att bli lastad och som sedan åkte iväg. När jag hörde med ägaren om den hästen sedan så hade hon sålt en häst och den åkte iväg i en blå transport. Den hästen jag "pratade" med var bästa kompis med den som åkte iväg. Ägaren fick lite ångest sedan.

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

SandyBell
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Men då kanske du kan läsa av iaf lite på min häst? :)

SandyBell
0

Det känns som att hon vill säga något i hennes blick. Men jag vet inte om jag bara inbillar mig :/

CelsiusT
0

#12 Jag vet inte hur mkt hon jobbar just nu.. Ring och hör om hon kan åka ner, annars kan du säkert åka upp med hästen till henne.. Tror hon tog runt 300-400:- + resa, men jag minns inte så noga, var ett tag sedan nu…

SandyBell
0

Det blir jobbigt att åka upp med min häst dit, Min häst gillar verkligen inte att åka transport :/ Kan du hennes tel-nummer?

CelsiusT
0

#19 kolla nätet, där har du både hitta.se och eniro.se

SandyBell
0

Okej :) Tack

Gyllir
0

Har inte haft Emelie själv, men känner flera stycken som är mycket nöjda med henne. Hon har skrivit två böcker som är mycket läsvärda! Som jag har förstått det, tar hon en väldigt liten peng. Om det är 300-400, så är det verkligen ingenting…

Anne

When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli

Hemsida: www.hästiharmoni.se

SandyBell
0

Okej :) Jag ska ringa henne i morgon och höra om hon kan åka ner till mig och prata med min häst, För det känns som att hon vill säga något

CelsiusT
0

#22 Ja böckerna är jättebra =) Jag har båda två…

SandyBell
0

Vad handlar dem om? :)

Prinsessornaskaniner
0

Någon som har Emelie Cajsdotters mejladress?? (: