Boktips
Tänkte jag skulle rekommendera en bok.
Natural Horse-Man-Ship av Pat Parelli
Haft den utlånad i 1,5 år, men fått illbaka den nu så håller på att läsa igenom den igen. För mig som tränar PNH, men med tränare, och inte tittar på dvd's är den perfekt.
Går igenom grunderna, träningsfilosofin och en massa annat matnyttigt. Klart värt att köpa, finns på aslibris.
Jag har kikat litet på den tidigare men inte vågat köpa eftersom jag inte kunnat bläddra i den.
Jag satt o bläddra i monty roberts från mina händer till dina häromdagen, och känner att visst finns där en hel del matnyttigt, men där jag står idag med mina egna tankar osv så passar inte MR-NH in längre. Så Parelli stämmer mer överens med min verklighet. :)
och det är ju inte den typiska boken som finns på bibblan heller tyvärr… Men iom att du rekommenderar den så ska jag fundera på saken :D
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Bra inlägg! Kan bara hålla med, det är en superbra bok! Dessutom superbillig, apropå dem dyra parelli-paketen :-) Har haft boken i 10 år och den är totalt sönderläst och jag hittar något nytt att tänka på i den varje gång.
Anne
When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli
Hemsida: www.hästiharmoni.se
Gillar upplägget i den, är lätt att hitta de delarna man vill läsa.
Dessutom lättläst, väldigt konkret och tydlig, men ändå med mycket information.
Nu har jag iofs inga problem att läsa böcker på engelska, men tycker att engelskan är lätt också, inga komplicerade ord och meningar. Så drar man sig för att läsa den för att man tycker att engelska är jobbigt att läsa så tycker jag ändå man ska ge det ett försök i och med att den är så lättläst.
någon som har denna boken av Pat då?
Raise Your Hand If You Love Horses - Pat Parelli's Journey from Zero to Hero
?
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Den har jag. Sträckläste den från pärm till pärm. Ingen bok om Horsemanship, utan bara om hans liv, hur han kom fram till allt han har idag. Mycket intressant om man är en hängiven Parelli-fan!
Anne
When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli
Hemsida: www.hästiharmoni.se