Bakutspark vid galopp?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hittade denna filmsnutt när jag satt o pillade runt nu på morgonen.
Gör era hästar också så? att det kommer en kick eller flera som är riktade mot er? vad gör ni då? hur hanterar ni det?
Detta har hänt mig ett par gånger med Harry när han är helt lös i paddocken. Men jag vet inte riktigt hur jag ska tolka det, utan har gett utrymme och drivit på litet till bara, eller ryat till med rösten att "lägg av" eller liknande då han är hyfsat röststyrd ^^
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Min ponny har aldrig kickat nära mig, hon har full koll på var jag är och jag har kommit på att hon småkickar när hon vill att jag ska hänga på och busa. Som om hon säger "kom igen din late sak, nu kör vi!".
Det blir ju lite galet att korrigera en glädjespark känner jag spontant. Fast det är ju livsfarligt om man skulle råka bli kickad…hmmm svårt.

#2 Håller med dig. =) Sen har min aldrig direkt kickat utan mer lyft bakdelen 20 cm och aldrig sparkat ut direkt.
Förra hästen kunde göra så, dock var det inte glädjesparkar utan snarare "Struntar i dig nu, vill att du flyttar på dig för du bestämmer inte över mig.".
Har både testat att ignorera det och fortsätta med det vi håller på med, men har inte känts så bra heller.
Hittade ingen bra lösning som kändes okej. Min tränare korrigerade honom, drev på och höjde sig energi, då blev han lugn och trevlig sedan. Men jag har inte riktigt lyckats så bra med sånt, så har ignorerat.
Det är en häst som är väldigt tydlig vad han tycker om saker, berättar alltid om han inte vill göra något, tycker nåt är obehagligt eller sånt. En farbror med rejält humör som man måste vara tydlig med, är man bara det och han förstår vad man menar och är tydlig med att man faktiskt vill att han gör det, då går det bra.
Kände lite att han måste ju få visa vad han tycker och tänker, för han gjorde ändå oftast det jag bad honom om, men inte alltid med en positiv attityd. Han är helt enkelt sån, tydlig med att han egentligen inte vill, men gör det man ber om ändå.