Nyhet på Hööks!
Nu har ju vårnyheterna börjat komma in på Hööks och dem har ny en repgrimma med tyglar där.
http://www.hooks.se/product.aspx?productid=410408
Vad tror ni om den?
Tycker det ser ut som om tyglarna är rätt hala och kan brännas.
Fick höra av en i stallet idag att det fanns såna där, jag ska iaf dit och kika. :)
Jag vill ha repgrimmor lite stela, men gissar på att den där är sladdrig. Men ser smal ut iaf, och är det tyngd i tyglarna så vill jag ha dom iaf. :)

Intressant, det låter ju bra :) ser dock smal ut!
någon som kollat till den?
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!

#2 Tycker också den ser smal ut och spännna ser klena ut på bilden. Vet inte hur den är på "riktigt".
Att den är smal ser jag bara som positivt, tydligare signaler då. Tjocka repgrimmor är inte så mycket att ha kan jag tycka.

4# Visst är det bra men den ser väldigt mjuk ut vilket oftast smala är.
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!

#4 Det vetj ag men jag menar smal på ett klent sätt. ;)
Precis sådana där tyglar har jag till min repgrimma :P Förutom att de är lite långa till min pålles (islandshäst) "korta" hals är de superbra. Repgrimman som jag har ser dock annorlunda ut, mer lite lik hackamore - med knutar som går ner på sidorna där tyglarna fästs. Innan jag köpte den repgrimman hade jag tyglarna fastsatta i de knutarna som grimman från Hööks och så fort jag behövde ta lite extra i tygeln åkte den upp i ögonen. Jag tycker alltså inte det funkar bra när tyglarna sitter fast så högt upp.
Men kul med en sådan nyhet hos Hööks!
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
När man rider i repgrimma så ska tyglarna vara under käken och inte på sidan. Vet inte hur hööks kan ha missuppfattat de :P Fast det finns varianter av allt iförsig, men jag tycker det är bättre att ha under käken :)
Om tygeln sitter under käken: Om du tar ett tag i vänster tygel, får det effekten att "nosgrimman" lyfts lite på vänster sida. Samtidigt får hästen ett tryck av nedre delen av "triangeln" grimman bildar på sidan av huvudet. Dvs ett tryck på underkäken/sidan av huvudet. Och ett väldigt lätt tryck på nosryggen på höger sida. Och tar du i båda tyglarna så trycker de helt enkelt på nosryggen.
Detta tycker jag är bättre, men man kan ju alltid testa de andra!^^ kul att hööks har kommit lite mera in att sälja western och nh saker nu! :D
Jag har en repgrimma jag satt tyglarna i sidan på, gillar att ha det när jag jobbar med "långa tyglar". Tycker det är tydligare då.
På bilden är dock vanliga repgrimman med tyglarna på sidan men inte i knutarna då de är så hårt åtdragna. Har en annan där jag satt dom i knutarna, lite bättre. :)

#10 Vad är det för flätor han har i sin man? Jättefint! 
#11: Bara vanligt yllegarn, han brukar oftast ha lite såna i manen, hippie-häst. ;)

#12 Min ponny är stubbad så hon är väl punkare då. 
ja de tycker jag också, jag har dock inte känt på den men den verkar ju bra iaf! :) Men jag skulle personligen inte rida med den med tyglarna fästa på sidorna, blir ju som ett side pull då. Men själva grimman verkar ju super! :D
#12 o 13
Då måste min häst vara en rastafari-snubbe ^^ han får ju självlockande dreads om man inte håller efter manen, vilket jag inte orkar….
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

#16 Varför tror du man har stubb?
Var så "smart" att jag la ett rött täcke på min vita ponny när hon var blöt så hon blev rosa! Snacka om att hon var stallets skämt tills hon var vit igen.
#17 du får återupprepa det när det blir dags för maskerad så kan hon va rosa pantern :)

#18 Eller en rosa gammal hagga passar hon nog bättre som. Tvättäkta märr. =P

#18 Eller en rosa gammal hagga passar hon nog bättre som. Tvättäkta märr. =P
#17 njaeh…. jag vet inte, emellanåt så har jag funderat på att stubba honom, men det är ju massa jobb det med ^^
samt så börjar han få så lång man nu att han börjar se ut som en riktig trollhäst ^^
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

#21 Ha en skimmel som långhårig är ingen höjdare. =P