Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etiketterhästhälsahästhållning
Läst 3045 ggr
yadhayezibas
0

Sur häst

Vår ena häst har blivit så sur sista månaden. Vad kan felet vara? När vi tog över honom i början på dec så  bytte han box  till en mindre i den nya delen på stallet. Detta för jag vill ha båda mina bredvid varandra. Han har en kompis på varje sida. Och även mittemot.

Han har vid 1 tillfälle sträckt sig ut ur boxen o huggit efter en person som gick förbi. Han har blivit så sur i hagen att han nu får gå själv. Dock så är hagen precis bredvid de andra så han kan prata med dom o så. Han verkar väldigt nöjd med att gå själv.

I ridningen så märks ingen skillnad, han är lika snäll och go o glad som vanligt.  

Jag vill att han ska må bra lille plutten!

Tacksam för ALLA ideer o tips o råd!!

viktoria91
0

Är du säker att han trivs med boxgrannarna? Den personen som gck för bi hade den en häst eller mat med sig?

yadhayezibas
0

Ingen häst o ingen mat. Bara en kärra med skit Glad Han är hög i rang så han hotar de andra som står bredvid stup i kvarten.

viktoria91
0

#2 Min hotade också alla. Hon åt hö ur munnen på en kallblodsvalack som är "störst, bäst och vackrast" enligt han själv." Har aldrig sett den hästen respektera någon annan än min ponny. ;P