Inget mittemellan.
Min ponny är LBI och är väldigt lugn. Däremot väldigt lättpåverkad i den energi jag håller, är jag lugn är hon väldigt lugn höjer jag min energi bara lite så bokstavligt talat exploderar hon. Vad kan man göra för att hon ska höja sin energi från döende sjöko och ändå inte explodera iväg?

Har du ett ännu minde "mitt emellan"? Testa om du kan göa ännu lite minde. Om det inte funkar, se om du helt enkelt får leka med "mycket energi", matcha hennes energi. Se till att hon har något att göra, springa runt runt är det sämsta. Tänk många svängar, sideways, bakåt osv. Be hennes att göra allting fort. När du märker att hon själv gärna vill sänka energin, tillår henne göra detta och förhoppningvis matchar hon din energi bättre sen. Upprepa om du behöver.
Anne
When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli
Hemsida: www.hästiharmoni.se

#1 Det räcker med att jag pekar lite med handen dit hon ska och jag hukar mig någon cm sedan "flyger" hon iväg dit. Gör jag mindre så drar hon benen efter sig. Jag gör mycket hela tiden då hon tycker det är tråkigt annars och ber henne att göra saker fort men det är ändå allt eller inget. Tack, för tipsen. =)