Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikettutrustning
Läst 2879 ggr
xcandygirl
0

Carrot stick?

Jag har ju fastnat för dethär med NH och trickträning, så jag har precis börjat träna min shettis (men vi har knappt kommit någonstans alls). Så när jag sökte runt lite hittade jag bilder och texter om "carrot sticks". Jag har bara ingen aning om vad det är för speciellt med det. Har även hittat nåt inlägg om hur man gör en, men jag vet inte ens hur man använder det. så jag fattar ingenting, kan någon hjälpa mig, förklara vad det är, varför och hur man använder den? snälla? Rynkar på näsanSkämsFörvånad

anyberg
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Den enklaste förklaringen är att det ska vara en förlängning av din arm så du ska bli lika lång och hög som en häst (en häst som drar upp huvudet eller stegrar är oftast högre än människan, pratar alltså inte om mankhöjden). Den används att "peka" med helt enkelt. Sen väljer du själv vad du vill peka ut/mot.

Här nedanför ser du ett exempel, men i början använder man den mest till markarbete.

xcandygirl
0
JoannaNi
0

Den heter Carrot för att den ska fungera som belöning (din häst ska inte vara rädd för den)

och stick för att den ska fungera som en förlängning av din arm i synnerhet som hästens hals, huvud eller bakben.

Parellis carrotstick är lika lång som en quarters utsträkta hals eller bakben.

Kärlek, Kunskap & Kommunikation

// Joanna

vildhast.blogg.se