börja med nh
Hej.
Jag har en fullblodsherre på 21 år som jag köpte i somras. Vi har väl ingen direkt relation än. Ridninge gick bra i början men nu är han bångstyrig.
Men iaf. Jag vill bygga upp en kompis och ledarskapsroll för honom. Är han för gammal för å lära sig typ trick och sånt? Har ni några tips på vad jag kan göra.
Du måste först och främst tänka nh, för nh är något man ska ta serriöst och leva i alltid. En gång nh alltid nh säger jag. För nh är ingenting man tränar.
Det du kan börja göra är att försöka sätta dig in i hans sits och försöka känna det han känner och handla efter det.
7 games är en bra grund om det utförs rätt med rätt tänkande.

Jag känner, att utifrån hur jag har tolkat NH, så är det så jag vill göra i mitthästägande, alltid!
Han är inte för gammal att lära de lekarna då?
Ingen häst är för gammal, det handlar om kommunikation.
#2 Då har du rätt inställning!
Nejdå, det är han då inte, the 7 games kan hästen egentligen naturligt, det är mest vi som ska lära oss de.
Och om du vill lära in trick och sådant går det också bra. Min häst är 20 år och jag har nyss lärt henne buga, yoga, puss och lite annat :)
Kom på att det kunde gå för idag fick han en morotsbit när jag släppte ut honom. Hade 100% uppmärksamhet =) Så körde att han skulle backa när jag gick mot honom, stod framför honom. Och han fattade direkt. Tänkte utveckla det. =)
Sen följde han mig när jag gick runt hela hagen och kollade staketet.=) Detta är ett stort steg för oss kan tilläggas.
Jätte bra ju :D
då ska jag göra det. Är ett bra sätt att binda kontakt med varandra. Verkar vara det iallafall. Då får ni snart veta hur det går. =)
Kan rekomendera Join-Up om du vill ha tillit och respekt. (:
Riktigt bra och tar som högst 20 minuter. Tillslut ska hästen lita på dig helt och hållet och följa efter dig var du än går. (: