Tips med repgrimma
Hejsan!
Jag gillar verkligen det här med NH det känns som om det är en del av mitt liv. Jag har inte egen häst utan en sköthäst som är nästan som min. Jag får göra vad jag vill med henne. Så nu på jullovet skulle jag vänja henne vid att ha repgrimma på sig och gå igenóm de sju lekarna. Hon har aldrig haft en repgrimma på sig förut. Vad ska man tänka på och finns det några tips på hur man kan vänja henne vid att ha denna grimman på sig. Hon är 9 år gammal och är en travare.
Mvh Emelie
PS: Jag älskar er sajt
Det är en travare, bara att sätta på repgrimman och leka på alltså. ;)
Men gå promenader med repgrimman på sig ocg göra de sju lekarna är ju bra.
Är hon rädd för att trampa på repet och får panik om hon märker att det tar stopp då?
Är en bra sak att träna på, har dock inte bra tips om hur du ska göra det, men nån annan kanske har isf. :)
Varför ska det vara så dramatiskt att sätta på en häst en repgrimma? Släng på skiten, se till att den sitter rätt precis som med vanliga grimmor. Sen ut och ha skoj! :D
Bind aldrig upp hästen i repgrimman.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Förstår helelr inte vad skillnaden skulle vaar direkt. Jag tog på min på ponnyn sen gick vi ut en runda på vägarna helt enkelt=P
Är din häst inte van att ha grimma och träns eller andra saker på huvudet? Är hästen van vid sådant är det väl bara att sätta på den, van vid det ena så van vid det andra. En repgrimma är ingenting konstigt för en häst som är van att ha saker på huvudet.
Medarbetare på westernridning.ifokus
man brukar oftast inte behöva vänja hästar vid repgrimma. :p Det är som en vanlig grimma fast ganska mycket skarpare lr vad man säger pga repet. (: