Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikettutrustning
Läst 5829 ggr
Mellliie
0

Repgrimma till shettis

Jag undrar om ni vet var man kan få tag på det? :) Ska nämligen köpa julklapp till min kompis och hon vill ha en repgrimma då. Vi har ett maxpris på omkring 150kr, vet ni vart det finns?

/ Emelie - StallViggeby

EwaAngantyr
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har till shettis men de kostar 250:-

anyberg
0

Köp rep och gör en själv :)

How to make a rope halter - youtube

Mellliie
0

#1 Synd att de var över prisklassen! :/

#2 Ja, hittar jag inget så får jag väl testa :P

Animal-3
0

Hade jag inte haft så fullt upp hade jag erbjudit mig att knyta en till det priset. Men tyvärr finns ingen tid. Dock vet jag en tjej som knyter repgrimmor för runt det priset. Vet inte mkt om dom, men vet att hon letat rep ett tag innan hon hittade något hon var nöjd med och de ser fina ut på bild så jag tror hon är rätt duktig.
Hon finns på bild dagboken under namnet Tiick om du är intresserad att kolla upp det.

Mellliie
0

#3 Jo, jag har kollat med henne. Tyvärr hade hon redan skickat iväg en beställning rep då :/

Odinn
0

Om du inte ska ha någon med super kvalité så kan du köpa en på granngården.

"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"

Mellliie
0

#6 Jag får åka dit och kolla ;)

Klasselover
0

Jag köpte min på dalpraktiken, 150:- plus frakt som gick på runt 10-15kr. Köpte min i strl cob, vet ej om de gör shettis men det är ju bara att fråga.
Dalpraktiken.se -> priser -> rep och hönät.

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Zaphix
0

Dalpraktiken har dock lite olika kvalitet på repen beroende på vilken färg de är. Kände på rätt många av deras i somras och de var i olika material. Böjbarare resp. styvare. Ville ha en röd men de kändes inge bra.
Har en marinblå och en svart från dom och de är lagomt styva, som jag vill ha dom. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Mellliie
0

#9 Vilken storlek har du de i? :) Funderar på att mejla och kolla vilka storlekar de gör :)

Zaphix
0

Jag har en i full och en i x-full. Tycker båda är rätt så stora, full är lagom till min häst som har x-full i vanliga grimmor, x-full är lite stort. Varmblodet jag hade full-grimman till innan har full i vanliga fall, men skulle nog haft cob i repgrimma.

Har ändrat knutarna i min x-full så den passar bra ändå.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Klasselover
0

Kan säga att jag anser att min är lite liten i storleken så om det är en större shettis kan du nog ha ponny :)

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Mellliie
0

Okej! :P

Vad tror ni man ska ha till en shettis, som har föl-storlek i en grimma? :)

anyberg
0

#13 Mät hästen så här

anyberg
0

#13 eller så här

Så kanske dalpraktiken kan göra en skräddarsydd

EmelieJolly
0

Jag köpte min repgrimma för 50 kr till shettis. Fast han har cob men om man vill ha mindre så är det ju bara att lirka lite med knutarna.