Barbacka paddar
För ett tag sedan lovade jag att ta bilder på Parellis barbacka pad och min fejk-variant.
Enligt min Parelli-kompis så är Parellis pad gjord av ett speciellt ull på undersidan som tydligen är extra bra. Min pad har också ull på undersidan och är har dessutom ett extra lager av något mjukt material mellan mockat och ullen, så den är lite tjockare.
Mitt handtag är klent och inte särskild pålitligt. Parellis handtag ser ut att vara ordentlig och sitter fast bra.
Parelli har en westen gjord som man fäster med en slipsknut. Min pad har två stroppar i engelskt stil. På självaste mockat ser jag ingen större skildnad.
Båda paddar har används i 8 år och fungerar mycket bra enligt användarna.Parelli padden kostar $264 och min pad kostade 85 euro.
Jag tror faktiskt inte det är någon större skilnad mellan paddarna som gör att man vill betala parelli-priset.
Anne
When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli
Hemsida: www.hästiharmoni.se

Och så bilden på Parellis pad
Anne
Det verkar som era är lika bra. Tycker att de tar sådana överpriser för parelli-saker, känns som man betalar för märket liksom.

Jag tycker att det är bra gejer, men det blir överdrivet. Kan man kompromissa med annat när det inte spelar någon roll, ska man definitivt göra detta. Men repen är guld!
Anne
Förutom att Parellipadden ser mycket snyggare ut så tycker jag att den ser ut att vara av bättre kvalitee. Speciellt om de är lika gamla.
Jättebra bilder!

Snyggheten kan jag hålla med om, och kanterna på min pad har faktiskt börjat lossna lite granna. Men min pad har hållit sig mer sträv på mockat. Har du mycket pengar, köp allt Parelli har! :-)
Anne
Det är faktiskt riktigt bra saker det måste du hålla med om ;)
Därför jag tror att Parellipadden är bäst är för att den har en "gjord" runt hela hästen som gör att den måste ligga lite stabilare än din.
Men tror ändå mitt får är bättre än de där paddarna :p

Sant.
Vadå för får? Vad har du för får med dig när du rider? :-P
Anne
Jg tror säkert Parellipaden är bra men är den värd det höga priset?? Hur stor skillnad kan det bli för hästen?

Svar Nej. Skildnaderna ar lika med noll.
Anne
En barbackapadd i fårskinn ;) Christ

Typ en sån?
Anne
Ja fast med knästöd också.

Den har jag med, inklusive knästöd. Riktig skön pad, speciellt om man lägger en gelepad mellan fåret och vojlocken. Ungefär lika dyrt som Parellis pad och mer prisvärd tycker jag.
Anne
Jag tycker knästöden är lite ivägen på min Christ pad. Man blir liksom tvongad att sitta med helt raka ben. Men jag har storlek ponny (jag köpte den åt min dotter) så det kanske vore skillnad om jag hade en fullstor.
Jag upplever inte alls det problemet i den vi har hemma.

Vääldigt gammal tråd men är en sådan barbacka pad skön?
#16: Ja, har lånat en ifrån en stallkompis en massa gånger och den är helt underbar.
Ska definitivt köpa en när jag har råd.
Känns som barbacka, man har ju inge stöd, men i och med mockasitsen så sitter man som klistrad. Perfekt för mig som är rädd för att ramla av.
(Har åkt bak endel på bilden, spände gjorden för löst.)

#17 Då blir det at införskaffa en sådan sedan, vilken tur att det finns en butik som säljer NH grjer några få kilometr ifrån där jag bor. =)
Ewa: vad är det för skillnad på de paddar du säljer på din hemsida och dessa? Är det för att dina är imitation-mocka och dessa är riktig mocka? Eller?