Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikettutrustning
Läst 2358 ggr
Zaphix
0

Bygga en bäck..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min häst är rädd för bäckar, han tycker verkligen inte om att behöva gå över dom på ridturer. Sist tog det 20 minuter innan vi kom över, eller ja, innan han kom över, jag kunde ju gå över när som helst. :)
Idag tog det bara ett par minuter iaf, men det var bara för att vi hade sällskap som kunde vara motivation på andra sidan. Hade de inte varit med hade det tagit längre tid..

Problemet är att de bäckar jag vet om i närheten är lite för långt bort för att kunna träna på varje dag. (befäster genom att träna på en sak sju dagar i rad och sedan varannan dag och efter det mer sällan o.s.v.)

Så finns det nån som har tips på substitut för bäckar? :)

Han är annars inte rädd för att gå över saker, var väldigt rädd för vattenpölar förut men det har vi så gott som tränat bort nu.
Men pressenning, tunna. bom, matta, lastpall och sånt är inga problem så känns inte som det är själva grejen att ha nåt under sig som är läskigt.

Vatten i sig verkar heller inte vara läskigt, kan inte rida i åar eller sånt då han bara ska lägga sig och rulla då. Han simmar också glatt i tjärnar..

Så det är just bäckar..

Så tips på byggande av substitut för bäckar vore bra!

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

anyberg
0

En vattenspridare att promenera över kanske?

Som inte är satt på fullt sprut dvs. Fast det kan ju va eldprovet iofs :)

Zaphix
0

#1: Vattenspridare vore lite väl spännande för tillfället har jag en känsla av.

Fast han är iofs inte ett dugg rädd för att bli duschad med vattenslang, så det vore ju kanske inte så stor utmaning ändå.

Gäller väl bara att hitta en billig vattenspridare, har en känsla av att den inte kommer hålla så länge då min herre inte bryr sig så mycket om var han placerar sina stora hovar..

Tack för tipset!

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

viktoria91
0

Om du tar en pressening och lägger den lite som en bäck och sen lägger dit en vattenslang och sätter på vattnet så ringe vattnet längs prsenneningen och påminner om en bäck.