Buga ?
Jag trickträna en häst första gången detta året tror jag och det var en shetlandsponny, han lärde sig att cirkusbuga (Tror jag det heter?) på nästan en halvtimme, nu tricktränar jag min andra shetlandsponny Shuka då, och jag försöker lära henne buga, jag har tränat lite varierat i ett halvår ungefär och tidigare ägarna har också tränat henne. Men hon kan inte? Hon böjer huvudet mellan benen och "knorrar" men hon ger upp såfort hon inte får tag på godisen? Kan det vara att hon är för fet?
Ska du lära cirkus buga eller buga?
För att om du ska träna buga så tycker jag att du ska sluta locka med godis,
"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"
Jag har bara tränat vanlig buga med knät nere. Men det kan oxå vara så att din häst måste få tid att vänja sig vid att det sträcker i ryggen? Under vinetrn när jag tränade buga på knät fick hästen vara varm och elastisk och samt vara lydig på backa och lita. Men började i boxen att när jag lyfte ena framhoven skulle hon bara väga bakåt och sen gå upp igen. Fick hålla på med det tills hösten kom nu och hon går ner men kan bli lite missförstånd så det är bara att vänja hästen vid stäckningen i ryggen.

kan hon vanlig buga med ett knä nere? Kan på båda sidorna/med varje knä? När hon står i buga med ett knä nere i backen, be henne ta ner det andra också. Beröm direkt hon tänker rätt.
jag tror inte det, våran shetland är riktigt riktigt fet och har precis börjat med trickträning, hon börjar klara det fint endå