Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikettutrustning
Läst 3242 ggr
nkohle
0

Stick, rep & grimma

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Jag behöver nu en till grimma, ett rep och en stick, men personen jag köpte av tidigare säljer inte längre. Grejerna jag har nu kommer ursprungligen från shop4horses.dk, men de svarar inte när man mailar.

Jag vill ha ett rep med en likadan hake som den jag har (tror det heter karbin?) och en stick som är 105 cm, jag tycker att de som är 120 cm är för långa. De flesta jag hittat som säljer har bara den långa varianten. Vad jag förstår säljer inte ens parelli den korta?

Jag kan också passa på att fråga. De grimmorna jag har nu passar på min connemaraponny, mitt halvblod, frieserstoet jag lånar, mindre ponnys osv. Är detta en standard? Jag behöver grejer till mina elever som inte har egen utrustning. Är det en standard som då är bäst, jag antar att den passar flest hästar? Hästar över 165 cm, brukar full passa dem?

Hehe.. tusen frågor. Hoppas att ni förstår något av det jag virrar om ;)

Lisa-MC
0

hallå du, dej hittar man då överallt :O

Men nån måste väl sälja den kortare varianten på carotten?

Men den hemsidan du skrev, kan du inte beställa något, för dom måste ju endå ta en beställning..

viktoria91
0

kan ma inte bara såga av en bit på en vanlig carrot stick?=)

nkohle
0

#1 Haha hallå på dig med! Ja man tycker ju det.. än har jag inte hittat nån än de här danskarna dock. Jag har skickat iväg en beställning, men de svarar inte.. och jag vet att flera har varit med om samma. Det är ju rätt kasst!

#2 Fast då får man ju antingen offra "handtaget" eller stringen, och det är ju inte så bra :P

viktoria91
0

#2 om man taroch sågar bort en bit kan man ju alltid fixa något handtag själv ex skumgummi som man snurrar fast med eltejp=)

Lisa-MC
0

finns en del på ebay.se, vet inte om de va några 105. Men shit va kasst av den hemsidan som du mejlat, dom verkar ju få sålt mkt då..

Du får väl försöka tillverka ngn egen :P

Gyllir
0

Hittat mindre stickar på GBG horseshow i vintras. De kom från Tyskland, har aldrig sett de i Sverige. Parelli säljer bara långa.

Regular är den som passar de flesta ja, den är bra att ha. Den haken som syns på bilden+rep finns att köpa på eddesjo.se.

Anne

When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli

Hemsida: www.hästiharmoni.se

Zaphix
0

Dalpraktiken

har korta sticks.

Var just där inne och tittade och såg att de hade 1 m-sticks och kom på att nån frågade efter det. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

EvelinaS-L
0

#7: du, jag hittar inte vart sakerna dom säljer finns?
har varit inne på hemidan massor med gånger men hittar ALDRIG grejorna de säljer..

_Kram Evelina
_

Zaphix
0

#8: De har ingen lättnavigerad sida direkt..

Men gå in på länken "Priser", sedan "Rep & Hönät"

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

EvelinaS-L
0

#9: tack :)

_Kram Evelina
_

Boefje
0

eller den här? :http://www.creativenh.se/

[spinn]
0

#6 Det såg jag med. Har ångrat mig många gånger att jag inte köpte en. Får hoppas det finns nästa år eller också får jag beställa en vanlig.