Utbildningsmaterial
Jag har en tanke på att utveckla eller översätta ett befintligt utbildningsmaterial i Natural Horsemanship på svenska. Tror ni att det finns en marknad/intresse för det? Någon här som skulle vara intresserad? Jag tänker på DVD och liten bok till. Jag upplever själv att det är många som vill börja med NH, men som inte behärskar engelskan tillräckligt bra. Jag tänker därför också att det framförallt kan passa ungdomar som vill börja. Så, vad tror ni??
Anne
When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli
Hemsida: www.hästiharmoni.se
Låter jätte intressant. Tror det finns en marknad för detta.
Men är det lagligt att göra detta?

# Haha, nej inte om man bara snor ett material. Jag tänkte självklart att göra det tillsammans med ägaren. Har inlett samtal med en holländsk tjej som säljer eget material.
Anne
Jag skulle vara klart intresserad, speciellt av böcker på svenska om NH. Nu har jag inga problem med engelskan, men det är ju lättare att läsa på svenska. :)

Skulle definitift vara bra :D Visst klarar man av det mesta av engelskan, men ibland kan en hel mening eller ett helt stycke förstöras bara för att man inte kan ett ord. Så det tycker jag verkligen du ska göra :D
GO! :)

Kul att ni är positiva! Det verkar bli ett internet baserat material, alltså filmer som man titta på nätet, som kommer ha svensk text. Dock är ingenting bestämt… Men ni får ha tålamod, det blir inte förrän till sommarn att vi börjar jobba med det.
Finns en hel del böcker på svenska redan, men inte mycket filmer som jag vet. Parelli materialet vore också kul att ha på svenska, men det blir en annan femma. Denna tjejen som utvecklar detta är också Parelli student, så det blir något Parelli inspirerat iaf… Väldigt spännande!
Anne
jätte smart! :)
blev det något av det?
_Kram Evelina
_