Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikettutrustning
Läst 3097 ggr
Odinn
0

Carrot stick

Har kollat runt lite men hittar ingen stans som man kan köpa en carrot stick till bra pris. Jag har tidigare haft ett vanligt hårt spö med ett smalt rep på, men känner nu att jag inte får samma effekt.

Om du säljer eller vet vart dom säljer så säg till :)

"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"

Zaphix
0

Dalpraktiken.se har bra och billiga sticks, de säljer nu en jättefin mörkgrå stick som utseendefixerade jag vill ha. :)

Men problemet med att beställa carrot sticks är att frakten är dyr, 150 kronor har jag fått höra. En stallkompis som är på dalpraktiken ofta tog dock hem en stick därifrån åt mig så jag slapp frakten.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Odinn
0

#1 Det blir ju 500 kronor med frakt, jag som inte har så mycket pengar, haha. :)

Brukar dom ligga i den prisklassen eller finns det billigare? :)

Zaphix
0

Inte sett billigare, är nog rätt billigt ändå verkar det som.

Såg denna länk i en annan tråd om hur man gör en egen. Min flärp längst upp gick sönder för ett tag sedan (så går det när man använder sticken till vandringsstav för mycket) och lagade den på samma sätt som de gjorde sin i länken.

Glasfiberstavar böär finnas på nåt byggvaruhus eller typ granngården kan jag tänka mig, handtagen är likadana som finns på golfklubbor och de finns på sportaffärer. Jag köpte ett tjockt, rejält och brett bomullsband till flärpen för jag orkade aldrig leta läderband. Och rep till string finns på båtaffärer och har sett på bauhaus.

Sedan superlimmar du bara ihop allt så har du din stick. Bör väl bli lite billigare än 500 i alla fall, om du känner att det är värt arbetet.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Odinn
0

#3 Okej, ja bra kvalité ska det ju helst vara så då får man räkna med att betala lite extra. :)

Det skulle kunna gå, frågan är om jag orkar pyssla med det.

candyxen
0

Om du åker till falsterbo kan du kolla runt lite så hittar du säkert nån. var där och kollade så hitatd ejag en för 150kr :)

viktoria91
0

Jag gjorde en egen som kostade ca 60 kronor och tog 15 minuter att göra ;)

kaka1234567
0

Tror de finns På Thehorse.nu

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus