OT: Tävlat idag!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Idag har jag och herrn tävlat!
Skulle ha tävlat i dressyrkörning också, men domaren blev sjuk, så blev bara precisionen idag.
Insett hur mycket markträningen betytt även för körningen, att ha miljötränat en massa senaste tiden, tränat mängder med backningsövningar från marken och framförallt driving game då.
Har verkligen en typisk LBI, stod lugnt och halvsov medan massa hästar, hundar och människor sprang runt omkring honom.
Men den allra bästa insikten idag är nog ändå hur lugna och avslappnade hästar som tävlar i körning jämfört med de i hopptävlingar och dressyrtävlingar. Såg nog ingen stressad häst alls faktiskt, och det värmde mitt parellihjärta. ;)
Är supernöjd med herrn idag, han gjorde precis allt jag bad om, nu ska jag bara lära mig be om rätt saker så kommer vi vinna allt sedan. :)
Resultatet blev en delad sistaplats med den andra debutanten, vi körde in i tre portar av elva. Däremot så hade vi näst snabbast tid, den som var snabbare hade bara en sekund bättre tid.
Vi satsade på bra tid, de andra fegkörde sakta. ;)
Grattis till en väl förberedd häst! Och resultatet ska man inte stirra sig blind på, som du säger vet du ju att du kan få en bra tid så då är det bara att öva upp precisionen. Kul med liten rapport från tävlingen. Vad det din o Dackes första tävling ihop?
Japp, har ju bara haft honom i tre månader och kört i två av dom. Så vi har ju inte hållit på så länge. :)
Han är första hästen jag kör, bara kört galna travhästar ett par gånger innan.
De konor jag körde in i var då jag glömde bort att komma rätt in i porten och fokuserade för mycket på att komma till nästa port. Men när jag fokuserade på porten jag precis skulle in i gick det bra.
Så är till stor del att jag fokuserar på fel saker och glömmer bort vad jag håller på med som ska tränas på. :)
Jag är supernöjd, trodde aldrig någonsin att jag ens skulle komma ihåg en bara på elva portar, har minnesproblem, och portarna var bara 30 cm större än vagnsbredden. Så resultatet överraskade mig. :)
Nästa år blir det nya tävlingar, då blir det dressyren också.