Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikettliberty
Läst 2074 ggr
TheMariiaG
0

HJÄLP OSS!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla glada! Glad

Nu är det såhär att jag går i årskurs 3 på gymnasiet och ska därmed göra ett projektarbete.

Vill då, såklart, göra någonting med hästar och kom så småningom på att trickträna. Bestämde mig för syftet: lära hästen ligga. På kommando och helt frivilligt.

Då till min fråga: Hur ska jag börja?! Om jag bara får en liten hint om hur man börjar på ett vettigt sätt så är det lättare att spinna vidare på det själv sen Glad

Ni kanske vill veta vad vi har för bakgrund, jag och hästen?

Har haft Pearl i 3 år nu och tycker att vi har en väldigt bra kommunikation. Jag är "flockledare" och Pearl kan göra det mesta läskiga som jag ber henne om :)

Pearl kan små tricks såsom lyfta hoven, backa, sänka huvudet, puffa på bollosv. Inget avancerat dock.

Så, finns det någon själ där ute som är villig att hjäla oss i vår sökan efter det perfekta träningssättet?

bethween
0

det bästa sättet tycker jag är att buga-kompliment-ligg ^^

Odinn
0

Om du lär hästen att lyfta frambenen när du betar på det med spöt så kan du först lära in buga. När hästen är stabil i bugan kan du prova att lära in buga utan att du tar i benet. När hästen står i buga kan du prova att beta på benet som inte är böjt. Efter några träningar kanske den går ner i Kompliment. När hästen är säker i kompliment så ökar du trycket och hästen lägger sig ner. :)

Lycka till!

"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"