Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikettträningstips
Läst 1821 ggr
[Piaffen]
0

Svårbugad häst

Har försökt lära min häst buga nu ungefär 1 år, Men det går inte, Hon kan backa och lyfta hoven på kommando, Men det går inte att kombinera detta, Antingen fryser hon fast och rör sig inte, eller så hoppar hon bakåt eller försöker dra loss hoven från handgreppet. Och hon går inte att muta. Hon kan cirkusbuga och yoga och vacker hov.

Tacksam för svar

kaka1234567
0

har du kollat våra artiklar de kav va till mycket storhjälp§

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

[Piaffen]
0

Nej det har jag inte gjort. Vad heter rubriken? :)

Zaphix
0

Hur länge har du väntat ut henne när hon har fryst fast?

När du ber henne backa, flyttar hon inte ens vikten lite bakåt?

När hon fryser fast skulle jag ha väntat ut henne, antagligen så tycker hon det blir för jobbigt och går in i sig själv, stänger av. Eller så står hon bara och funderar på vad du vill eller fokuserar på nåt annat.
Så jag skulle ha väntat och så fort hon bara flyttar vikten ens pyttelite bakåt släppa benet försiktig och ge henne vila/och godis.
Kan ta lång tid om hon har stängt av, men fortsätt bara att be henne backa med samma tryck som förut och håll upp hoven. Öka inte pressen, utan håll den på samma nivå och vänta tills hon börjar tänka igen.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[Piaffen]
0

Jag har försökt ha tålamod, så längden har varierat. Men har försökt hjälpa henne med att hålla uppe hoven så till slut har jag fått ont i ryggen.

Nej, Det gör hon inte. Hon bara står där eller så hoppar hon som sagt bakåt, Och när det blir för mycket att hålla uppe hoven släpper hon ner den.

Tack för tipset. Ska försöka :)

kaka1234567
0

Här är de artiklarna jag talade om =)

Trickträning del 1

Trickträning del 2

Trickträning del 3

De har hjälpt mig mycket =)

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

[Piaffen]