vad betyder detta?
Ibland när jag sätter mig ner med min häst brukar han "putsa" ganska hårt med överläppen på mig och gräva i mina jackor eller bara putsa mig i håret och på byxorna, även när han slickar mig i ansiktet brukar han göra så fast mjukare :)
Vad betyder det?
Letar godis?
Dacke gör så när jag kommer för att hämta honom i hagen, han får alltid godis då så det är förståeligt. :)
Han kan joxa med överläppen annars också, om vi står och myser och ahn blir kliad eller nåt sånt. Då gör han det mest för att undersöka, gillar att bita tag i saker som sticker ut på jacka och dra.. Han gillar att undersöka saker, inge konstigare än så.
Blev nog lite fel med beskrivning, godis brukar han inte få ur hand eller jag brukar inte ha i fickorna heller. Han lixom andas lite tungt och putsar och slickar på kläderna.
då är det som #2:an skriver:/ I allafall tycker jag så men det kan ju vara någotm annat också:)
Min häst gör också något liknande. Han slickar på mig i håret, kläderna osv men detta i mitt fall är inte ett dominant beteende, han gör det alltid sedan vi har gjort något tillsammans. Jag uppfattar som min mår väldigt gott .
Min ponny gjorde så och min nh tränare sa att jag inte skall låta henne göra så:/
Min häst har respekt för mig så det är nog inte av dåliga anledningar :)
#8 hon skrev att den buffar i HÅRET inte HÅRT
Som jag skrev uppe så blev det nog fel i beskrivningen han buffar inte utan putsar mer.

Mtt sto gör också så men det äringet elakt hon menar utan hon har öronen framåt. Vi brukar göra en lek med hennes tunga också såhon tcker väl bara dte är kul att tvätta folk=)
Hästarna brukar ju klia/putsa på varann och min häst brukar göra det på mig när jag kliar henne och det är ju bara för att klia tillbaka och ibland letar hon godis i fickorna, man får lära sig skilja på vad ;)
//Elinor http://skimmelochskack.blogg.se/