Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikettallmänt
Läst 2848 ggr
ebbzz
0

Svårfångad häst

Jag har en häst som jag har haft i ca ett år. Hon är världens snällaste tjej, men hon prövar mig alltid på olika sätt i hagen. Ibland är hon jätte lättfångad, men vägrar sen att gå ut ur hagen. När jag övervinner det så prövar hon något nytt igen, tex att springa ifårn mig i hagen.

Har ni några tips på hur man kan "vinna" på enklast och bäst sätt över henne?

Takcsam för minsta lilla svar:)

EwaAngantyr
0

Det låter lite som att hon inte riktigt har förtroende för dig. Berätta gärna mer tex vad du gör när du tagit in henne?

CoralReefs
0

Så gjorde min arab den första tiden. Väldigt frustrerande!! Men rätt som det var slutade han bara och idag kommer han i full galopp gnäggandes mot mig när jag ska hämta han=)

Jag skällde aldrig på han utan låtsades inte om att han stack för mig, låtsades hitta något i gräset för att han skulle bli nyfiken osv

anyberg
0

Det här kan nog va något för dig Att få hästen att fånga dig

[Chayar]
0

min häst brukade sparka mot mig när jag närmade mig. Efter ett tag slutade hon bara men vi har lärt känna varandra tillräckligt bra nu så när hon är sur och lyfter rumpan mot mig vet jag att hon tröttnat på att komma in och sånt så jag hittar på ngt annat tex. tömköra eller busa på en äng och låter henne sedan vila nästa dag. Då brukar hon också vara gladare nästa gång jag kommer ;)

Funkar jättebra för oss :D