Stegring på kommando
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Detta är endast andra dagen vi provar det här, trodde aldrig vi skulle klara detta.
och jag drar inte upp honom i stegring som det ser ut på sista 2 gångerna, näst sista gången så viste han inte vart han skulle så blev det en liten hastig stegring och sista gången var jag inte beredd på att han skulle stegra som sagt.
Vi är båda nybörjare på detta så vi behöver ingen hård kritik ^^
för att få upp honom i stegring behöver jag bara vifta lite med spöet,smacka lite och säga upp.
Ibland behöver jag ta om med skänkeln lite, provade i hagen innan jag åkte hem och då hade jag ingenting och smackade lite, viftade med en typ liten liten kvist och sa upp så gjorde han en jätte fin stegring.
grattis:))
Tack! :D
Idag gick det suveränt, kan länka en video han stegrade i hagen bara på röst kommando, hade bara manen att hålla i ^^
Inget jag skulle ens fundera på att lära en häst.
Men kul att ni lyckades. :)
Jag litar så pass på honom, och han på mig så jag vet att han var mogen för det :)
Ja jätte kul, tack! :D
Han är mycket lugnare och finare i stegring nu och har kommit upp högt :)
finns på min yt kanal.

Hej! jag tycker det ser bra ut! men om det bara är efter dag 2 hade jag krävt mycket mindre och belönat mycket mer. jag hade fortsatt att berömt minsta lilla försök i början. Så Efter en stegring, slappna av klappa och kanske ge godis sen be igen. I början vill du ju att han bara skall förstå vad det är du vill, det är inte så viktigt hur han gör det. Sen kan du kräva lite mer. Det skall vara lika roligt för honom som för dig så uppmuntra honom mycket när han FÖRSÖKER så han vet att han e på rätt väg och så han blir stolt för att han förstår :) Det ser ut som du lixom "tjatar" lite för mycket på honom och då blir han lätt irriterad.
Kör på och
Lycka till! :)
Tack!
Jag berömmer jätte mycket med rösten som jag gör mest, sen är det ihoppklippt, han får godis i mellanåt men tog inte med det :)

Vad bra! Men Tänk på att hästar motiveras inte som vi människor eller hundra gör. Jag använder rösten oxå men det är mer för min egen skull. Jag kan säga uppmuntrande ord men det är inte orden hästen lyssnar till utan det är för att jag slappnar av och slutar med det jag gör som får honom att han gjorde rätt. Så tänk på att det inte är orden i säg som gör det utan att det är att du slutar med det du gör som gör att hästen belönas. Godiset är mer som att hästen får ett syfte med det han gör. Om jag gör som du säger, vad får jag för det??
"Pressure motivates but its the realese that teaches"
jo precis, andas ut gör jag alltid efter jag gör något med honom, det kan vara allt att han går fram eller stannar osv :)