Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikett: utrustning
Läst 2756 ggr
KaninenWilma
0

Söker Nh-meterial!

Jag söker nh-material :) !

Repgrimma, stl shetland.

Arbetsrep/lina

Carotstick/lekpinne.

String.

Halsring,  stl shetland.

Skriv här eller mejla mig om du säljer, eller vet någon som säljer det jah söker:)

MVH Evelina

KaninenWilma
0

Putt. Ingen som vet ? :(

sallberglina
0

Under "Om sajten" kan du kontakta Sajtvärd, hon säljer bl.a. repgrimmor och sticks.

KaninenWilma
0

#2: Tack, jag vet. Men om jag ska köpa allt det där jag ska köpa, så blir det såå dyrt.. Tänkte ifall någon säljer lite billigare..

[spinn]
0

Som halsring kan du använda ett gammalt grimskaft, ett stigläder eller något annat rep. Carrotsticks har jag sett för 150:-, men kommer inte ihåg var just nu.

Jag är också ute efter en repgrimma i samma storlek så småninom, så jag kan säga till om jag hittar en bra någonstans. :)

sallberglina
0

Det går väl tillverka en egen repgrimma också? :)

[spinn]
0

#5 Ja, det skrev någon i en annan tråd för ett tag sedan, skulle vara roligt att prova. :)

KaninenWilma
0

#5: & #6: Aa, men jag har inte hittat någon bra beskrivining på svenska än:/.. :)

Lorita
0

här är en länk till en sida som ser ut att ha vettiga priser http://www.stallsonakull.com/repgrimma.htm

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

anyberg
0

Alltså om du vill ha något fantastiskt billigt som carrot stick så kan du ta en redig pinne från ett träd, en läderstump som du fäster i pinnen med eltejp (eltejp är bra till allt!) sen tar du ett valfritt snöre och knyter i öglan. Vips har du en näst intill gratis carrot stick. Ja den kommer gå sönder efter ett tag men gör ett par stycken då tills du har råd med en riktig :)

Repgrimma: hur man gör

anyberg
0

ps. Båtaffärer har rep och linor som är bra att använda.

anyberg
0

ps ps. och clas ohlson!

anyberg
0

NH-stick som är rätt billig väl?

sallberglina
0

#12, ja för produkten, men en fraktkostnad på 150 kr. tillkommer och slutpriset blir då 445 kr!

EwaAngantyr
0

Det är tyvärr så dyrt att skicka den, dför den är 120 cm lång och det är bara posten som tar emot den.

sallberglina
0

Ewa, har du fått hem de du beställde ännu?

WornOut
0

Om jag vore dig skulle jag knyta en egen grimma :)

skjootan
0

jag betsället helt sonika från John Moore i Usa blir billgare än hrä hemma Tungan ute

KaninenWilma
0

#4: Har du kommit på var den fanns ?
Och har du hittat det du söker ? :)

FeliciaS
0

Jag funderar på att köpa från eBay, men hur vet man om det är "äkta" eller inte - så man inte blir lurad på priset?

Visserligen är det bra mycket billigare i USA ändå.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Zaphix
0

#19: Tänk på tull ifrån USA, vet inte om eller hur mycket tull det skulle bli, men kolla upp det om du beställer från USA.

Men just repgrimma är mindre lätt att köpa utan att ha sett och känt på den, jag är iofs töntigt petig på hur jag vill ha den i kvaliteten.

Annars är eBay bra, beställde en en sadel idag från Tyskland för halva priset mot för  här, så där kan du göra kap. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

FeliciaS
0

#20 Ja, det är ju det :)

Jag har tänkt köpa ett par parellityglar och ett långt rep, mycket billigare från USA men jag får se vad det blir med alla andra kostnader.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus