repgrimma
jag rider min häst i repgrimma nån dag i veckan. det går jätte bra. men när jag började fick vi prblem i galoppen och han lyssnade inte. det hände att jag tog i och då lyssnade han. nu behöver jag bara ta lite lätt. men det slog mej idag att det kan ju inte ha varit speciellt bra alltså jag menar repgrimma kan ju vara riktigt starkt. får nu riktigt dåligt samvete för vad jag gjorde D:
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

Rid med en vanlig grimma som är bredare tills han förstår bättre, dne är inte lika skarp=)
#1 men nu lyssnar han :)
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

Får jag passa på att fråga en fråga ? 
Om inte, så får någon Medarbetare ta bort det här inlägget.
Om man har en vanlig grimma, ska man fästa grimskaftet (eller tyglarna) i ringen där man sätter fast grimmskaftet där man leder hästen, eller på ringarna på sidorna där man sätter fast kedjorna när man binder fast hästen? (kan fixxa bild om ni inte fattar)
#3: Gör man väl som man vill med.. När jag sett folk rida med vanliga grimmor har de flesta haft grimskaftet som man leder, men rider de mer seriöst har de i ringarna på sidan.
Har bara ridit i vanlig grimma till och från hagen, och då har jag bara satt fast grimskaftet som vanligt och bara haft en repände alltså.

#4: Okejj :)