Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikettallmänt
Läst 1605 ggr
nkohle
0

Parelli auditions

Hej!

Jag är inte medlem i Savvy club, men börjar fundera på att försöka ta några levels. Jag bara undrar vad för redskap/utrymmen man behöver för de olika levels? Jag har ju sett på filmer att många inte bara har en stick och ett 4 m-rep utan det är mycket tunnor, bollar, längre rep, rundcoraller, transporter osv.

Så helt enkelt, vad behöver man ta tillgång till för att ta levlarna? Måste man ha samma häst till alla auditions eller kan man ha olika?

Tack på förhand :-)

kaka1234567
0

Oj de kommer jag också behöva ta och veta om jag nu får min kille

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Zaphix
0

#2: Trodde du inte gillade Parelli och inte ens ville rekommendera det till någon?

Blev bara lite förvånad över att du ville ta levels genom deras träningsprogram.. Du kanske ändrat dig?

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

kaka1234567
0

Nej men man behöver inte ta hjälp av alla grejer de har. Sen så håller jag på att läsa om olika stillar men fortfarande skeptisk till perrelie(stavning) Visssa grejer har anndra bättre en den ena. Men nu känns de endå inte så gätte kul med pereli då jag såg typ 3grejer jag inte gillat.

Ja men vi får se men jag kommer inte gå efter perelie utan nevzorov kanske elller monty. Men finns så många andra

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Gyllir
0

Man kan ha olika hästar, men du får inte byta i en audition.

Desto högre level, desto mer du behöver, men det mesta går att fixa ganska enkelt. Du behöver en paddock för level 2. Några tunnor (eller något som fungerar liknande). För level tre behöver du en rundcorral (till liberty delen), och leksaker som du väljer själv. Pedestal ska man ha. Trailerloading är också något man måste kunna. (men är osäker om det var level 3 eller 4…).

Har du inga grejer, så får du bygga själv. Sätta upp rundcorral i en hage är ju ingen problem. Fixa ett däck till pedestal, tunnor brukar vara så gott som gratis, använd lite fantasi helt enkelt. Level tre borde vara småpotatis för dig…

Anne

When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli

Hemsida: www.hästiharmoni.se

nkohle
0

Tack så jättemycket för ditt svar! :-D

Gyllir
0

Jo apropå repen så gäller 12' till level 1, 22' till level 2, 22' eller helst 45' till level 3, 45' till level 4. En stick upp till level 2, 2 stickar att rida med i level 3, plus string runt halsen.

Anne

When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli

Hemsida: www.hästiharmoni.se