Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikettallmänt
Läst 1304 ggr
Animal-3
0

Träning med Tuffis

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Filmade lite när jag tränade med Tuffe i lördags.
Gick så där, var så fruktansvärt åsktungt, kvavt och kladdigt att vi aldrig fick upp någon energi direkt. stegra var segt och hoppa fast inte på listan. Jag förstår varför det lilla jag rör mig var jobbigt så jaja^^ han var duktig.
Klippt ihop det lite till denna lilla film ca 15 minuter kel är bort klippt x) det passade bättre denna dag än träna tyckte vi båda :P
När jag går bakom jobbar jag lite med löstömkörningen. var första gången på inhägnat så det gick lite så där men han försökte i alla fall:)

Zaphix
0

Ser jättefint ut!

Tycker det är så roligt att se hur han tänker, ser ut att verkligen anstränga sig för att förstå vad du menar. Han verkar så arbetsvillig. :)

Nu blev jag ju sugen på att trickträna, men får nog nöja mig med det med hunden tills jag fått lite mer respekt från hästen.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Animal-3
0

#1 Tack^^
Ja han är så söt^^ fast vissa av gångerna han "tänker" funderar han mer på hur gör jag detta på minst jobbiga sätt och endå får henne nöjd x) tex "snurr" i början. Det kan han hur lätt som hällst han vet exakt vad jag vill och det är hans "tigg" trick ;) men det var liksom för jobbigt där och då så han väntar lite, flyttar några steg och tittar på mig "nöjd? nehe,,," så snurrar han hela varvet ^^
Men han är underbar att jobba med <3
Det kommer^^ och när det gör det får du lova att det kommer bilder och filmer;)

Zaphix
0

#2: Såklart han testar det minst jobbiga sättet, annars vore han ju rätt dum. :)

Japp, än så länge kan han bara vända bort huvudet för att få godis som enda trick. men har börjat jobba lite smått med apportering. Men är så mycket annat som är viktigare just nu så det kommer bort lite. :\

Min och Dackes blogg

Animal-3
0

#3 haha jo i och för sig men jag är van vid Peewee x) han gör ju inte det minst jobbiga (inte sagt att han inte är lite lat) men han gör det som passar honom bäst just där och då. Vare sig det betyder tre gånger jobbigare eller inte röra sig alls x)

Ja men det är ju bara början^^ Tuffe och jag har ju känt varandra i 15 år.

Zaphix
0

Fast Peewee är väl lite speciell.. :)

Japp, han lärde sig att vända bort huvudet på tre klick med klickern. Dacke är en otroligt lättlärd häst, så när man tränar med honom måste man hela tiden tänka på vad man gör, för han lär sig saker direkt. Så när vi börjar trickträningen lite mer seriöst måste jag lägga upp en bra plan för varje trick så det inte blir fel, herrn är inte så förlåtande. :)

Min och Dackes blogg

skjootan
0

vilken härlig inspererande film :) kanske ska skicka Tamlin på träning till dig ;)

Animal-3
0

#5 han är ju det^^

Blir spännande att följa^^ Tuffis är hemsk att lära nya saker -.- för han tycker liksom att han kan allt så ber jag om något nytt så blir han bara irriterad, han försöker kanske 3 gånger max sedan måste man göra en massa gamla saker och jobba upp motivationen igen. Det spelar ingen roll om det är något svårt eller lätt. Där av var trickträningen så trög i början. Men sen är det också ofta så att jag sällan lyckas få till det 100% på en träning men han har fattat vad jag vill och överrasskar en då och då med att göra tricket jag försökt lära in. För i det fallet är det ju inte jag som lärt honom utan han som visar vad han kan xP och då får man oftast ett komando som fungerar på en gång^^

#6 tack^^ haha ja den dagen man kan ta emot hästar på träning drömmer man om :D

kaka1234567
0

De såg endå mycket fint ut

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Animal-3
0

#8 tack^^ ja lillgrabben kämpade på bra<3