Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikett: träningstips
Läst 1372 ggr
Loewen
0

Att börja med?

Har just börjat med Natural Horsemanship och undrar ifall ni vet några bra lekar/övningar som passar när både häst och ryttare är "nybörjare"? Har börjat lite smått med 7 games, är det en bra startbas eller finns det bättre och fler lekar som man bör lära in som grund? :-D

Tacksam för alla svar och tips!!

Courage does not always roar, sometimes it's the quiet voice at the end of the day whispering I will try again tomorrow.
www.loewen.blogg.se

Zaphix
0

De sju lekarna är perfekt att börja med. Håller på och jobbar på dom med min nybörjare till häst.
De är ju grunden till allt, så när hästen kan dom börjar det roliga, att utveckla dom till mer avancerade och roligare saker. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Loewen
0

#1: Tacktack! :-) Ska börja med dem direkt, finns ju så bra artiklar om dem här också. Började med vänskapsleken idag, gick sådär. Maya ville bara gå iväg, äta gräs och var inte speciellt koncentrerad på mig. Är i en inhägnad rundkorall med sand i, dock är det gräs på sidorna runt omkring och även en hel del i själva korallen (ogräs). Några ideér? :/

Tack för all hjälp! Jättetacksam.

Courage does not always roar, sometimes it's the quiet voice at the end of the day whispering I will try again tomorrow.
www.loewen.blogg.se

Zaphix
0

Ett bra tips är ju att ha hästen i grimskaft så hon inte kan gå iväg, och drar hon iväg ändå eller hela tiden försöker så kan du ju börja träna där det inte finns mat, i boxen till exempel. Och när du känner att du fått lite mer koll på hur man gör kan du ju göra samma sak ute. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Loewen
0

#3: Tack! :) Hade ett långt grimskaft på henne, men höll inte i det utan tog bara lätt i det när hon försvann i sina egna tankar eller försökte gå iväg. Ska nog som du säger börja i en box. :)

www.loewen.blogg.se