Bara NH och trick.
Jag gör endast det med min shettis :)
Dock kör jag ibland för att variera lite.
"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"

Hur trivs h*n med det?=)
Bra, men tröttnar så fort jag får slut i idéer :/

Haha, så är det ju alltid, men han trivs annars bra att aldrig bli riden eller körd?=)
Ja han har inte blivit riden på flera år :)

Skönt att höra.=) Ärorolig över att min kommer bli uttråkad då hon älskar att springa, trots sin körbyggda kropp år hon om stora fullblod. ;)
Även om det finns senskador och andra skadorså finns det mycket man kan göra med hästen. Själv rider jag men tycker TT och NH är viktigt för relationen.
Man fastnar lätt i gamla spår, men samtidigt så ska man hålla ögon och öron öppna efter nya ideér.
Som idag, då kom en tjej som i vanliga fall tränar och tävlar vanlig klassisk dressyr CYKLANDES mot hagen (jag hade precis lämnat min häst på betet) med hästen glatt travandes vid sidan av cykeln på ett högst ledigt och bekvämt vis.
Jag ska lära min häst att springa bredvid cykel :D
Sen finns det ju en uppsjö av trick som man kan lära dem.
Jag är av den meningen att oavsett vad man gör med sin häst så måste hästen också arbeta med huvudet, inte bara kroppen.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

#7 Jag brukar redan cykla med min så det kan hon=P Lite h aktig och sånt och grejer hon gillar ex springa över presseing m.m. har jag gjort sen jag skaffade henne=)

kanske någon ochså kan ta med henne som hand häst?

#9 Hon är aggresiv mot andra och har extrem mkt tävlingsinstinkt så det gör jag inte.=P
Det finns ju massvis andra saker man kan göra….
Har du provat att hänga upp presenningen mellan två hinderstöd och gå under den? eller två presenningar som bildar en korridor på 4 hinderstöd som man ska gå igenom? Slalom mellan hinderstöd. Sätta upp plastremsor på ett rep och spänna mellan två hinderstöd. göra en hinderbana med småhinder och grejor.
Träna att gå i bildäck om man har tillgång till sådana, kasta/spela boll med en större typ yoga-boll, träna in apport, sen alla de klassiska tricken som bergsgeten, yoga, spansk skritt osv….
Sen kan man ju även bygga en vippbräda, olika höga platåer för hästen att kliva upp på finns massvis av varianter på detta.
Man kan hålla på i evigheter :D
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

#11 Det med presseningar har jag gjort. =) Tack för alla tips, fortssät gärna komma med fler.!=)