Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikettallmänt
Läst 1784 ggr
bethween
0

Parelli

http://www.youtube.com/watch?v=5gf7w_1ifus&feature=player_embedded vad tycker ni Parelli tränare om hans metoder här då..?

Gyllir
0

Eh… lite svårt att uttala sig om en video som är upplagd av en skeptiker. Man får bara se några snuttar, helhetsbilden är lika med noll. Kan tänka mig att man kan göra liknande filmsnuttar av mina träningar och få det att se riktigt illa ut… Tycker mest det var tragiskt att folk tydligen inte har bättre för sig än att lägga upp meningslösa filmer på youtube!

Anne

When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli

Hemsida: www.hästiharmoni.se

ScarletMajesty
0

Dessutom de små snuttar man ser så är de extremt dålig kvalite på dem så man ser knappt något alls  =//

bethween
0

det är en film från en show, jag säger som #1.
Tänkte mer efter en förklaring över vad han gör än som att det var en ett klagomål :P

Gyllir
0

Eftersom man inte ser nånting av det han gör, så är det lite svårt va.

Anne

When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli

Hemsida: www.hästiharmoni.se

[spinn]
0

Jag håller med #1.

Anna452
0

Det var ingen bra kvalité på filmen, vad var det han gjorde? Hade inte texten kommit som förklaring så kan man inte avgöra vad som händer…. Det finns alltid två sidor av samma mynt sa en gång en vis man.

Vad vill du man ska säga? Att man aldrig kommer träna och inspireras av Parelli igen? Jag har sett videos på Monty Roberts och andra som inte hanterar hästar bra under träning heller. Och vem vet vad som hänt, hästar är alltid hästar och saker kan hända. Vilken idiotisk diskussion. Man väljer själv vad man vill träna och vem man vill följa. Det är ingen tävling som nån ska vinna.

bethween
0

nej jag tränar lite för parelli och inte slutar jag träna efter honom för detta xD
Jag undrade mest vad han gjorde, och vad det var för metoder. ^^

Anna452
0

Det där med repet har jag sett i andra filmer/events. Det är en variant på porcupine game. Hästen ska flytta för tryck. Linda har använt sig av den tekniken flera ggr på LB-hästar. Men då använder hon det längsta repet och står själv och håller i båda ändarna och reglerar trycket med faser. Känner inte igen att man har en Medarbetare som utför det och att ena linan oxå trycker i repgrimman eftersom den är kopplad där.

Det där med att han ska tränsa hästen (som det står, detta ser man ju aldrig). Har aldrig sett parelli tränsa en häst. Tvärtom är det ju standard att han arbetar med repgrimma eller carrot stick i sina DVD:er.

bethween
0

Jaha, okej :)

skjootan
0

väldigt svårt att se och är de Pat och linda?

Om så är så ja alla gör vi ju misstag och detta är ju urtaget i ett sammanhang.