OT-ridbana
vet inte alls vilken grupp jag skulle lägga detta inlägg i men hoppas de passar här.
vad tycker ni är lämpligt mått på en ridbana?
Detta är OT så jak lägger de på OT. Mhv kaka
Jag tycker 20x60m är bäst. Många paddockar är 20x40m, men det tycker jag känns lite litet ibland. 20x50 skulle kunna kännas bra tror jag, då är paddocken varken för lång eller för kort. :) Ska du bygga ridbana?
okej :)
bygga och bygga, vi har schaktat till en vändplan på ett hygge som ligger intill stallet. underlaget är inte det bästa men det duger för att ha ridit efter vägar i 2års tid. den blev ca 20 x 40 mer gick inte att göra..
#2 Vad roligt, det är ju härligt med en paddock oavsett storlek. Jag skulle vara jätteglad om jag fick en egen paddock i 20x40 även om lite större skulle vara ännu bättre. :)

Beror ju lite på hur stor häst man har med.. För en stor ponny kanske det är helt ok, medans någon med ett stort kallblod behöver lite större ;)
absolut är det skönt, har ännu inte hunnit provrida på den då min lilla polle måste få vila då det är jobbigt att gå på bete och slåss med flygfäna. men i morgon ska vi prova :)
har ett islandssto på 147cm, inte så liten ändå .
20x40m fungerar finfint (tycker att det är ett bra standardmått), tränar såväl shetlandsponnyer som 170hästar i det utan problem. :)
"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."
Min ridbana är 30*60 meter. Det är långt men jag vill även kunna köra på den. 30 meter bred tycker jag är jättebra.
#7 Oj vad härligt, det var bra mått. :)