Utrustning till Nh?
Hej!
Är ny på det här med Nh, och vad jag har sett är utrustningen väldigt dyr..
Går det bra att man användet tex ett körspö eller liknande istället för en stick?
Inget svar? :'o
Såklart du kan använda körspö istället om du känner att det fungerar för dig. Men en carrot stick är ju designad just för att passa att använda till PNH. Liknar det med att använda hoppspö till dressyrridning, visst fungerar det, men det är ju smidigare med dressyrspö. passar ändamålet bättre.
Jag skulle istället ta en vanlig hård pinne eller liknande och knyta fast ett smalt rep på, för jag vill ha styvheten som sticken har, tycker ett körspö är för smalt och vekt.

Använd det du har, eller kan tillverka själv om du inte har råd att köpa nytt. Det är definitivt värt det, men det är bra att prova lite först för att se om det verkligen är något du kommer att fortsätta med. Desto bättre du blir, desto mer du komer längta efter rätt utrustning, så kan du skaffa dig lite i taget
Anne
When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli
Hemsida: www.hästiharmoni.se
Tack!! Får testa mig fram helt enkelt (:
Jag använder ett dressyrspö som är mkt hårdare än många andra och det fungerar bra tills vidare.
Jag använde också i början men ville ha riktiga redskap efter några månader:)
Kan man ta et vanligt plaströr och sätta fast ett hantag och ett snöre på ändan ;)?
//Elinor http://skimmelochskack.blogg.se/
#7 Säkert kan man det:) är det smalt?? om det är "tjockt" så kan det vara väldigt obekvämt att hålla i:)
#8 Min pappa är elektiker så vi har de flesta storlekarna 
//Elinor http://skimmelochskack.blogg.se/
När jag precis hade kommit i kontakt med PNH visste jag inte riktigt var man kunde få tag på grejer. Och desutom hade jag precis blivit arbetslös. Så jag åkte till K-Rauta, köpte ett billigt, lite styvare, smalt rör i plast och rep i en järnhandelsaffär och tillverkade en själv. Efter en månad hade jag fått jobbet tillbaka och köpte då en "riktig" stick. Men det var jättekul att konstruera och tillverka en själv. Lite pyssel med att fästa öglan i röret där sen repet fästs.

vi gjorde carrot sticken av en gammal skidstav :)
Tack för svaren!
#11 smart! :D