Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikettträningstips
Läst 1289 ggr
Odinn
0

Transport...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag köpte min islänning på en ridskola. Han avskydde ridskolan. Han blev nästan bara riden av mig på lektioner. Då han var så spänd och hoppig. Men han var min favorit! När dagen kom då jag skulle hämta honom blev jag överlycklig. Jag frågade om han hade åkt transport mycket förut. Han hade inte åkt på många år. Men han gick rakt in i transporten utan att krångla. Nu har jag haft honom i 9 månader och imorgon ska vi åka tillbaka till ridkolan för att de är ridläger där. Så jag tänkte att det är bäst att vi tränar en gång och ser så att han fortfarande går in i transporten. Men det tog stopp. Jag provade många gånger men det gick inte alls.

Han kan på upp på lämmen utan problem. Men att gå in i transporten vägrar han.  Har ni några tips på hur jag ska göra?

"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"

murkla
0

De är ju bra när man är flera. Så kan kan man ju ha 2 låna rep som kan korsar vid hästens bak o hjälper till med att skjuta/butta in så han känner att de är stopp bakåt. Fäster dom i varsin sida av transporten. Dålig på att förklara-  De brukar jag få göra med mitt russ, när hon ska åka.

Kom du iväg på ridlägret?

Odinn
0

#1 han fick panik så fort vi tog något på rumpan. Efter tre timmar gav vi upp och ringde personalen på frötuna. Då jag bor så nära så kom dom hjälpte oss. Först tog dom Odinn, islandshästen. Han gick in efter en stund. Shettisen Panter vägrade gå in, så dom fick lyfta in honom.

Så vi kom iväg iallafall.
När vi skulle hem sen så gick Odinn bara på, han kanske förstod att han ska hem? Flört

"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"