Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikettutrustning
Läst 2701 ggr
viktoria91
0

Parelli

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

har tänkt att börja med parelli med min ponny även om hon inte blir ridbar och se hur hon trivs med det livet. hittade detta http://shop.parellinaturalhorsetraining.com/product.jsf?productId=1058 när jag kollade efter utrustning. dock blir ju det en hel del tusenlappar, någon som vet var man kan hitta detta billigare? =)

Gyllir
0

Självaste utbildningsmaterialet finns ingen annanstans, men grimma och rep finns i andra, billigare varianter. Speciellt eftersom du inte ska rida, behöver du ju ingen hackamore eller cradle bridle, det är ju lite onödigt. Så kolla om det blir billigare att bara köpa utbildningsmaterialet hos Parelli (det är riktigt bra!), och köp grimma och rep här i Sverige. Finns många olika ställen, eddesjo.se (kvalité), stallekbacken.se (fejk). Finns många olika ställen, googla så lär du hitta något som passar.

Anne

When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli

Hemsida: www.hästiharmoni.se

viktoria91
0

jag vet inte om hon blir ridbar, antgligen till en viss del så det var därför jag tänkte på det. du rekomenderar att följa parelli nh:n?

ScarletMajesty
0

Något Parelli själv säger att endast behöver är repgrimma, rep (12,22,45) och en carrot stick om du inte ska rida. Jag följer Parelli och jag rekommenderar honom. Läs hans bok, Natural-horse-man-ship. Den öppnar verkligen ögonen om man är helt ny :)

viktoria91
0

#3 jag har tänkt att beställa den boken=)

[spinn]
0

Ibland säljer någon utbildningsmaterial på olika annonssidor.

viktoria91
0

Ingen som har några parellifilmer som kan bränna dem åt mig?

jag betalar självklart! =)

viktoria91
0

putt^^

Gyllir
0

Eftersom det är olagligt, så kanske ingen vill göra det…

Anne

When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli

Hemsida: www.hästiharmoni.se

[spinn]
0

#6 Tänker som #8, det är inte tanken att kopiera materialet. Men sök eller annonsera efter riktigt material som någon vill sälja, dock är de jag har sett också dyra, så man kan lika väl köpa nytt.