Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikett: träningstips
Läst 1003 ggr
FeliciaS
0

Gå vidare med squeeze game?

Hej!
Jag har lekt alla 7 lekarna ett tag med mitt sto, och håller på att utveckla dem för fullt (just nu har dock fantasibristen satt in). Men på vilket sätt kan man gå vidare med eller utveckla squeeze game/trängselleken? Vad kan man använda att sända hästen mellan/över/under? Kanske kan tillägga att hon har lätt för att göra den och inga problem att gå genom trånga passager eller liknande.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Gyllir
0

In och ur box, backa in i box. Under tak, grenar i skogen. Genom vatten, över diken, hoppa över stockar i skogen. Över, under mellan pressenningar. Mellan två paraplyer. Upp på brunnen vid parkeringen :-)

Anne

When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli

Hemsida: www.hästiharmoni.se

FeliciaS
0

#1 Tack! Det mesta där har vi inte gjort, ska testas :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

my-real-life
0

man kan ställa tunnor och sen ska hästen gå sick sack eller i åttor runt dem och i mellan :)

Zaphix
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Broar!

Vet inte om du har någon i närheten, men det är jättebra träning tycker jag. :)

Transporten är ju rätt självklart, skicka in, backa in, rid in, ja massa sätt.
Lägga upp presseningar på hinderstöd, som två väggar och ett tak så det blir en tunnel. Även gångtunnlar är bra träning om ni har nån sån i näheten. Ställa upp tunnor som en fyrkant med tre väggar, skicka in och backa ut och sånt. Sätta upp ballonger på staketet och gå mellan dig och ballongerna, eller ballonger på hindrestöd och gå emellan.
Såna där gröna soptunnor är också bra träning att gå mellan.  Finns en massa!

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg