Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikett: off-topic
Läst 1863 ggr
Animal-3
0

OT:Fölen är här<3

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja slänger upp denna tråd nu så kommer mer bilder imorgon:)

Först född är Skotti frá Nygård den 9 Maj 2010.
Han är
E: Gaukur frá innri-skeljabrekku
U: Eldrun frá broaskog
En liten silversvart islandshingst. Han var lite blyg de första dagarna men efter det släppte det nu är han stallets ängel och nallebjörn. Han följer mamma lösöverrallt. Gnäggar till hälsning och kommer i full fart för att möta en. En riktig kelgris som uppskattar när det kommer folk till stallet så han får lite extra uppmärksamhet. Lätt att få på och av grimma, släppa och fånga på promenader, leda, ryckta och lyfta hovar på:) Docksöt är han med<3 tittar man överkanten in i boxen är det alltid bara två stora ögon som blinkar tillbaka och ett littet mummel som hoppas på att man ska komma in och gosa lite^^

Föl två Kii föddes den 19 Maj 2010.
E: Roson
U: Elja frá gerdum
Ett litet isabell färgat stoföl. Den lilla korsnings damen (mamma island, pappa shetland) Från första minut en riktig bulldoser. Ångar på överrallt och helt omöjlig att kontrolera. Har fått gå i grimma och grimmskaft till och från hagen fram till för bara någon dag sedan efter som att följa mamma inte finns på listan för denna lilla dam. Så liten ändå har vi redan fått jaga henne i både fel hagar och uppe på fälten. Ja detta är verkligen något att bita i. Endast några timmar gammal hade hon redan kickar mamma flertalet gånger och hyttat efter både mig och faster så man får passa sig för den lilla grova rumpan så man inte får en pärla. Men trotts detta helt omöljliga lilla föls personlighet är hon ju så läskigt charmig^^ Det "docksöta" finns väl inte hos henne och när man ser på skotti ser man två stora ögon på Kii ser man bara en bred panna med en enorm virvel mitt i. Ett eget utseende och en egen personlighet. Blir spännande att se vad som blir av denna ångvält<3

Så nu vet ni vad jag har haft fullt upp med efter som jag inte varit här^^

Bild från första ihopsläppet av ston och föl.
Från höger: Skotti, Elja och Kii

Animal-3
0

100% Kii personlighets bild^^

Animal-3
0

Och en Skotti personlighets bild^^

Animal-3
0

Nu får fler bilder vänta^^ Jag måste sova:)

Zaphix
0

Skotti var ju underbart vacker. :)

Och ni verkar ju fått er en rolig utmaning i Kii, spännande att de hur det utvecklar sig. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Gyllir
0

Herregud vad söta de är! Kul att ha fått så olika föl!

Anne

When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli

Hemsida: www.hästiharmoni.se

Animal-3
0

#4 Tack! Ja verkligen och självklart sa jag för mkt, gissa vilken liten dam som varit på äventyr igen, som vi har sprungit efter den fröken nu. Faster kunde inte ens byta hage själv idag efter som hon sticker om hon är lös och kom hon med grimman vart det "krig". Ja hon blir att jobba med^^ Men jag älskar utmaningar så detta blir kul. Hon är så charmig annars<3

#5 Tack^^ Ja visst är det kul. Sen hade det väl inte skadat om Kii hade lite känsla för att följa mamma.

Btw Skottis fick sina hovar kratsade för första gången igår. Stog lös på gårdsplanen, inga som hällst problem:)

(bild från video, Skottis precis kommit på benen för första gången:D )

Animal-3
0

Antar jag får slänga upp en bild på en nyfödd Kii med:)

Animal-3
0

Kii några timmar gammal, första gången i hagen och första vurpan som hon dundrar på har det blivit många kan jag tala om.

Animal-3
0

Farmor 80 år ute och går med våran 1 månaders gammla hingst. Ger en bild av hur snäll han är^^

Animal-3
0

Bulldosern längst fram har inte fått vara på några promenader än, ni kan nog gissa varför;P