Vinnande bild!
Den vinnande bilden från oss här på Natural Horsemanship blev nr 4 med 10 röster.
Nr 7 fick 6 röster
Nr 8 fick 3 röster

Själva bilden är fin, men enligt mig tkr jag att den repsresenterar dumdristighet pga att ryttaren saknar hjälm. Var helt enklet tvungen att säga det, men bilden är fin annars, speciellt hästen :)
Jag tycker det är upp till var och en att använda hjälm eller inte.

#2 Jupp, men när man lägger ut det på internet i en tävling så får man helt enkelt tåla all kritik.
Absolut!

Woho!
Tack ni som röstat!
Angående att jag rider utan hjälm, jag litar så pass mycket på min häst och det ligger mycket jobb, förtroende och vänskap bakom den här bilden, och jag anser att det är riskfritt för mig att rida utan hjälm mitt på en äng där det inte finns några yttre faktorer som kan påverka vårt samspel, och skulle jag halka eller ramla av fanns verkligen inget att slå sig på, jag gör dessutom sällan illa mig när jag ramlar av, jag är så van
Men det är en helt annan sak om jag rider bland trafik eller så, jag kan ju bli påkörd av en bil eller vafan som helst och då hjälper inte samspel med hästen. Jag brukar även ha skydd på hästen då ifall något skulle hända.
Sen så är det ju sannerligen upp till var och en hur man gör, om du går och äter en glass på stan, bidrar du till ökad fetma hos Sveriges befolkning då?
Ja, jag är en såndär tönt som rider barbacka eller bomlöst, utan bett, sporrar eller skor på hästen, men vi kan väl prata ändå?

#6 Nej, jag käkar en god glass som lägger sig på mina egna höfter, inte sprider sig ut på andras kroppar. Däremot, en bild som ligger uppe på internet uppmuntrar väldigt mkt till att det är okej att rida utan hjälm, för det ser ju faktiskt så härligt ut. Det kan ingen neka till.
Det är just när man tror att man är så duktig som man börjar släppa på allt som säkerhet heter, men det är så att hästar är flykt djur hur bra samspel man än har. Ngn gång kan det gå illa, och då tror jag inte att du tkr att det var lika smart att rida utan hjälm när ditt skallben är krossat av en sten eller hov.
Jag kan inte ändra på vad ngn gör, men jag kan säga vad jag tkr och hoppas på att folk funderar lite över det. Det tänker jag fortsätta göra också.

#6 Jag tycker att bilden är fin men tycker bara det är synd att inte ansiktet syns. Då hade det varit ännu finare. att du rider utan hjälm struntar jag fullkomligt i, det gör jag också ibland :-)
Anne
When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli
Hemsida: www.hästiharmoni.se
Jag tycker vi skippar hjälmsnacket i den här tråden nu! Det är irrelevant med den här tävlingen.
Kommentera gärna bilden i sig.

Av respekt för sajtvärden väljer jag att inte kommentera ditt inlägg. Du får gärna fortsätta den här diskutionen via PM om du vill veta mer om mina val.
Att mitt ansikte inte syns är det jag tycker är bäst med den här bilden, jag ser ändå bara så himla sur ut när jag rider för jag är så fokuserad
Ja, jag är en såndär tönt som rider barbacka eller bomlöst, utan bett, sporrar eller skor på hästen, men vi kan väl prata ändå?
Jag tycker det är en jättefin bild som speglar er relation. Härligt. Hoppas den går långt i tävlingen på sajten!!
Grattis, fin bild. :)

Tackar!