Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikettoff-topic
Läst 4024 ggr
Birke
1

Djurpratare.

Tror ni på djurpratare? Varför/varför inte?

Hur tror ni det fungerar? Telepati, vad tror ni om sånt?

Tror ni att det bara är människor som kan utöva telepati, eller vad det är? Om ja, varför?, lika så om nej. Om ja, vrf är det då bara vissa människor som kan detta?

Startade den här frågan pga tråden "Om du fick ställa 10 frågor till din häst", då jag tkr att det är ett intressant ämne, men inte ville kapa hela tråden ;)

Birke
0

Personligen tor jag inte att man kan "prata" med djur eller skicka bilder, eller känslor - ja helt enkelt jag tror inte på ngn sort telepati. Inte heller mellan "djur" (vi är ju egentligen också en djurart) eller mellan djur av samma art. Det finns inga logiska förklaringar enligt mig, men visst vore det härligt om detfungerade.

Jag tror däremot att djur av olika arter kan komunisera via kroppsspråk och ljud. Jag tror (vet) att man kan förmedla saker som händer i nuet, som tex Jag är hungrig, Flytta på dig annars får du spö (hah :P), Jag tycker om dig och Jag är rädd, osv. Känslor och viljor helt enkelt, inte att när jag var liten hände det o det, eller imorron vill jag göra det.

Den förmågan har dock människan, pga sin unikt och otroligt välutvecklade hjärna.

Vad tror ni? det här kmr säkert bli en intressant diskution :)

SandyBell
0

Jag gör det. Jag har börjat drömma en hel del om min häst. Och det är som att hon vill säga något. Och i verkligheten så slänger hon en massa blickar till mig hela tiden. Och det känns verkligen som att hon vill säga något. Så därför tror jag att det på något sett ska gå. Sen har jag kollat en massa i böcker på nätet. Och så har det ju varit dom som har anlitat en hästpratare som dragit upp en massa information som bara hästen och ryttaren kan känna till.

Jag tror att man måste vara väldigt koncentrerad och så skickar och tar man typ i mot tankebilder.

Jag tror att djur också kan. Jag tror till och med att dom är bättre än oss människor på det. Det sitter väl rätt så ljupt i dem.

Men det är ju vad jag tror ;)

Zaphix
0

Efter att ha haft en hästpratare som pratat med Storis så tror jag numera på det. Innan var jag väldigt skeptisk och trodde det var en bluff, men nu efter att ha funderat igenom det så sa hon saker hon omöjligt kunde ha vetat om.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

SandyBell
0

Vad häftigt :) Vem hade du?

Zaphix
0

Annika Rönnqvist som bor i Umeå. Mycket sympatisk och duktig på att prata och förklara, helt klart värt att ta ut.

Min och Dackes blogg

[spinn]
0

Jag tror att alla kan mer eller mindre om tron, viljan och förståelsen finns, dock säger jag nu emot mig själv lite då jag absolut inte tror att alla som är djurkommunikatörer kan sitt yrke. Men ja, några tror jag på och det skulle vara roligt att prova någon gång.

Angående telepati/tankeöverföring och sådant i övrigt tror jag att det är fler djur än människan som kan detta, tex hästar. Jag tror på fler saker än sådant som är vetenskapligt bevisat (dock inte Gud).

Gyllir
0

#5 Jag är väldigt nyfiken på vad din häst hade att berätta. I den andra tråden skriver du att du både fick väntade och oväntade svar, kan du berätta lite mera om det? Kanske i en egen tråd? Gärna i detalj!

Anne

When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli

Hemsida: www.hästiharmoni.se

Zaphix
0

#7: Har lagt in en del av det i en annan tråd.. Kan leta upp den.

Ville inte skriva ut allt som vi pratade om, många personliga saker som sades, men en del skrev jag där. :)

Min och Dackes blogg

Zaphix
0

Min och Dackes blogg

Gyllir
0

Tack, hade missat den helt. Lät intressant, ska nog ta tag i detta själv och boka en tid med någon…

Anne

Zaphix
0

Gör det, var givande. Hon vi hade bor i Umeå, så hon bor nog lite långt från dig dock.

Min och Dackes blogg

Gyllir
0

Emelie Cajsdotter bor inte allt för långt härifrån… :-)

Anne

SandyBell
0

Jag vill också att Emelie Cajsdotter ska prata med min häst. Hur mycket kostar det typ? Undra om hon åker ner till halland.

Lorita
0

Eftersom jag får bilder måste jag ju tro det men jag tror inte på att man kan åkarunt och prata mot pengar, bilderna kommer på ett annat sätt.

Jag upplever inte att hästarna vill/kommer svara på typ tio ställda frågor, utan det är mer en kommunikation i vårt samspel.

Åtskilliga är dom gånger jag känt att hästarna behövt mig och jag gått ut till dom för att bara kolla och lugna mig men så har jag behövs = hästarna har behövt mig. Jag skulle aldrig våga låta bli att gå till hästarna om dom kallar på mig.

Jag har också haft en tidigare misshandlad hästhandlare häst och han gav mig tydliga bilder när något påminde om hans tidigare liv och jag kunde då enkelt ändra så det inte var så skrämande längre.

Det är hästarna som vill ha något av mig när jag får "bilder" jag får inget av dom för nöjes skull.

Jag fick en bild i går och då visste jag vad hästen varit med om, men inte att hon satte denna människas rörelse i samband med tidigare händelsen, det var skönt att kunna ge en snabb förklaring.

Men jag skulle aldrig betal för det för jag ror inte hästar levererar det vi vill ha = mycket blir ändå osäkert och nyttan är mineral då bilder i nuet löser mycket mer.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Zaphix
0

#14: Först och främst undrar jag vad pengar alls har med saken att göra? Kan man en sak som andra vill ha hjälp med, och många vill ha hjälp så stor bdel av ens tid går åt. Då har man valet att antingen jobba med det man kan och ta ut pengar för det, eller jobba med något annat för att få in pengar. Bara för att en snickare åker runt till folk och tar betalt så är hon inte sämre för det.

Och om du får bilder av hästarna, varför skulle då inte andra kunna få ännu mer bilder?

Hästprataren kanske inger väldigt bra förtroende och utstrålar bra energi, isf är det inte alls konstigt om hästar vill kommunicera med den personen.

Min och Dackes blogg

Lorita
0

för mig är det konstigt, för dom frågot och svar som man får är inte det som är viktigt för en häst, sen om man inte själv kan fråga hästen så har man ju svårt att bedöma allt och jag vet dom som fått direkta felsktigheter av hästpratare.

Vad bryr sig hästen om att den sprungit in pengar, och i detta fall var det inte heller sant då han aldrig var startad.

Pengar gör att man måste få fram något just här och nu och det är ju inte säkert att hästen ger något, hur mycket energi hästprataren än ger hästen.

Jag är så nöjd med dom bilder jag själv får som tydligen inte alla får och då kan jag ju förstå om man anlitar någon, men tänk på att för hästen är annat viktigt än för oss.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

carrrrrooooo
0

Hur mycket kostar det ungefär att ta ut en hästpratare? vet någon om det finns någon i södermanland?