Underlägsna trick
Jag vill börja trickträna med min häst.
Tips på underlägsna trick kanske? Och hur man gör :)
Hon kan yoga :P
Finns jättebra artiklar här på NH, med bra beskrivningar. Du kanske kan lära din häst bergsgeten eller buga och så småningom ligga på kommando om hon inte redan kan det. :)
Vad heter dom artiklarna? Var kan jag hitta dem? :)
Denna länken leder till Trickträning del 1. Men det finns fler delar, använd sökfunktionen eller scrolla ned på första sidan. :) http://www.naturalhorsemanship.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=8811114a-aff6-4436-9839-97c26f030215
Tack så mycket :)
Ett "trick" jag håller på att tränar med hästen nu kan jag verkligen rekommendera, att han ska tigga med huvudet bortvänt. Istället för att försöka rota i fickor och sånt ska han vända bort huvudet bakåt.
Mycket praktiskt, speciellt om man tränar med godis.
Hur lär man in det :P
#5: Jag klickar in det. Står framför honom, han vet att jag har godis, så fort han slutar försöka rota i mina fickor och vänder bort huvudet så klickar jag på det.
Första gången så lät det utanför och han vände därför bort huvudet, mycket praktiskt att kunna utnyttja det och klicka då. :)
Men bör väl fungera utan klicker också. Att stå framför, när hästen vänbder bort huvudet så öppnar du handen och hästen får äta godiset. Alltså inte öppna handen med godis förrän huvudet är bortvänt.