Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikettträningstips
Läst 1582 ggr
LinaN
0

Stor buga

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte bjuda på en bild på min lille häst när han bugar, eller när vi tränar. Vi börjar komma nånvart på det nu. Även utan godis ^^

Han försöker gärna lägga sig på hela huvudet känns det som ibland. Hur ska man komma undan det för det ser ju litet läskigt ut….

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Birke
0

Häftigt :D Riktigt fin är han.

FeliciaS
0

Tjusigt! :) Jag håller på att lära mitt 20-åriga islandssto att buga, hon är riktigt duktig faktiskt! Fast vi har inte kommit så långt än.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

WornOut
0

Undrar exakt samma sak:P Min polle vill också "lägga sig" på huvudet, hur får jag honom att ta fram huvudet, men vara kvar på knä ? xD

Odinn
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Finns det någon möjlighet att någon kompis skulle kunna hålla i ett grimskaft? Så när han drar ner huvudet så kan h*n få upp det?

Han tycker nog att han får bättre balans när han stoppar ner huvudet. Försök att hitta någon bra lösning, prova dig fram.

Måste tillägga att din häst är riktigt snygg. Flört

"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"

Zaphix
0

Hur tränar du honom att buga? Med godis mellan frambenen?

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[spinn]
0

Jättefint, har tyvärr inga tips.

LinaN
0

#5 vi har kört med godis, men allt oftare kan jag få honom att söka sig neråt genom att knacka på insidan av frambenet nästan i armhålan så att säga. sen har han fått godis efteråt.

Men det är fortfarande det här att han försöker lägga sig på huvudet och det ser ju så läskigt ut.

Har även provat att lägga ett mjukt grimskaft kring ena frambenet för att kunna guida det litet när han faktiskt har lyft på det innan han börjar krypa ihopa. Men jag orkar inte ge honom det stödet varken genom grimskaftet eller om jag samtidigt håller i hoven. Fibron tillåter det inte. :/

OBS, jag drar inte ner frambenet med grimskaftet utan använder det som en vägledning. Avskyr när man använder rep för att tvinga ner hästen. Då vädjar jag hellre till hans mage med mat.

och det är enda gångerna han får mat ur handen, det är när vi tricktränar.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.