Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikettallmänt
Läst 2190 ggr
[spinn]
0

Parelli get started

Jag måste försöka göra något vettigt och tänker börja med Parelli. Ska så småningom beställa Get started DVD och undrar om det är ett bra val att börja med, finns den i bokform också?

En annan sak, skulle någon kunna tala om vad den kostar?, är värdelös på att omvandla sånt. Skäms 

http://shop.parellinaturalhorsetraining.com/product.jsf?productId=1016

[spinn]
0

Passar också på och frågar om någon är med i savvy club? Vad får man ut av det, hur går det till? Jag ska ta mig igenom engelskan senare ikväll, men om någon har lust att skriva lite så är det ett plus.

Gyllir
0

Du kan absolut börja med den dvd:n, dock är den grundläggande och du kommer vilja ha mer. Jag skulle köpt både den och Level1/2 samtidigt! Kolla på www.xe.com för att översätta dollar till sek.

Jag kan rekommendera Parellis bok Natural Horsemanship. Gammal bok, men ack så bra! Finns att köpa i sverige ngnstans på nätet, googla.

Jag är med i savvyclub och kan rekommendera det också. Man har tillgång till hur mycket dokument och filmer som helst. Mycket inspirerande!

Anne

When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli

Hemsida: www.hästiharmoni.se

[spinn]
0

Tack för svar. :)

Zaphix
0

Köpte min Parelli-bok på adlibris, här

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

KaninenWilma
0

#2: jag söker Nh-böcker.Är intreserad av parelli's, men ärinte så bra på engelska.. finns de på svencska?

[spinn]
0

#5 Jag tror inte de finns på svenska.

KaninenWilma
0

#6: Inte någon? :( ..

Aja, är det lätta att förstå för en 13-åring? ;)

[spinn]
0

#7 Jag vet inte, men de jag har hittat av Parelli är på engelska, någon enstaka på tyska såg jag. Har inte läst dom själv än, men jag tror att jag skulle klara det. Är ju alltid bra att träna engelska. :)

KaninenWilma
0

#8: japp:)

Någon som säljer en billig här i sverige?, gör inge om det är begangnad xD

anyberg
0

testa att läsa detta och se om du hänger med :)

Language of horses

KaninenWilma
0

#10: haha, läste.. Asså jag suger värkligen på engelska… :(

Gyllir
0

Parelli finns inte alls på svenska. Men det finns en del NH material på svenska som är Parelli liknande. Lisbeth Jonsson, Ellen Ofstad, Sven Forsström. Kolla på nätet vad de erbjuder, det kan vara bra för dig om det är svårt med engelskan. Parellis texter är något svåra.

Anne

KaninenWilma
0

#12: Okej, tack för tipsen! Kanske har några böcker av dom på bibloteker?

KaninenWilma
0

#13: mena bibiloteket*

Gyllir
0

Det lär det göra, kanske inte de nyaste, bästa, men det är värt att kolla! annars kanske man kan beställa hem till sitt bibliotek från ett annat…

Anne