Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikett: träningstips
Läst 1039 ggr
Sanni
0

Tror ni att det går?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Rider en russ ungefär 3 gånger i veckan, och 3 andra dagar går hon på ridlektioner med småbarn. Nu funderade jag tor ni man kan börja med NH med henne eller kan det vara att småbarnen kommer att förstöra det man får uppbyggt? Alltså jag tycker det skulle vara jätte roligt med något nytt med ponnyn när hon annors hamnar bara gå runt och runt i paddocken.

Har förut också ridit med henne ute i skogen men nuförtiden så börjar hon bara bocka och stegra tills hon sluppit tillbaka hem. Börjar själv bli lite rädd Tyst (började efter att hon fölat på sommarn) När man har andra med går hon bättre och också när man leder, men inte från ryggen. Också när man rider i paddocken kan hon börja bocka, och när hon börjat bocka så räcker det länge före hon slutar. Dock, så går det mycket bättre nu än på vintern. Har tänkt att felet kan vara i sadeln men det blir bara värre utan sadel.

Kan NH vara något som också kan hjälpa till det här? I markarbete är det ingen problem, hon följer dit man vill och stannar bra.

Själv när jag har läst här inne har jag blivit väldigt intresserad, då det här är något man väldigt sällan talar om i Finland. Jag tror att det bara är två eller tre stall som håller på med något sätt med natural horsemanship.

Jag skulle verkligen vara glad om jag skulle få en bra förhållande med henne, eller bättre Skrattande Har aldrig tyckt jätte mycket om ridning, hade ungefär 2 års pauss, då jag bara skötte om hästar, då jag tyckte jag rider så dåligt.

Oj, vad det blev långt, och mycket onödigt text! Skäms Men några tips är välkomna!

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

Gyllir
0

Eftersom du ändå är med russet så pass många gånger i veckan tror jag absolut inte att det är ett problem att hon även går på ridskolan. Du kan träna NH med henne.Läs här på forumet, det finns jättemycket tips på hur du kan börja med NH.

Svårt att veta varför hon bockar såhär på avstånd. Testa att bygga upp relationen, så brukar det mesta bli bättre.

Anne

When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli

Hemsida: www.hästiharmoni.se