Äntligen tagit tag i det..
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Idag var det klarblå himmel, nästan sommarvarmt ute och inge snö och is på ridplan. Perfekt tillfälle att leka, och perfekt tillfälle att ta tag i det jag gruvat mig för ett tag..
Storen är dominant oxh tycker om att protestera. Det ställer till problem för mig.. På senaste tiden har jag låtit honom protestera och nöjt mig med att han i alla fall gjort det jag bett om. Har inte haft energi till att ta tag i det då det är rätt besvärligt, han gillar att sparka och stegra mot mig och jag är feg och går gärna undan.
Men tack vare det fina vädret hade jag energi till att ta tag i bdet idag. Var uppe i paddocken tillsammans med en stallkompis och hennes häst, men när de gick ned till stallet igen började Storen protestera och tjafsa.
Blev massa driving game, flytta bakdel och framdel och backa, även en massa sideway game. Sjukt mycket protester från herrns sida, men till slut gav han med sig. Så skönt att ha lyckats kommit igenom honom.
Men när jag släppte honom för att leka liberty tyckte han att han skulle få följa med stallkompisen till stallet igen.. Så då fick jag ta tag i det igen, driva, driva, driva och efter en kort stund fick jag hans fokus och vi kunde leka igen. :)
Blev mest tvungen att skriva att jag är så glad att jag vågade ta tag i det idag. :)
Efter att ha gjort det en gång brukar det inte bli lika jobbigt nästa gång, och efter ett par gånger så protesterar han knappt alls. Så det är bara första gången det är jobbigt.
Jag är så glad idag! :)
Bifogar en film ifrån dagen också.
Och en bild, han är ju snygg när han leker häftig i alla fall. :)

Långa ben han har! Kul för dig att det gick så bra :-)
(bekräftar ännu en gång att du leker på level 2, bara så du vet).
Anne
When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli
Hemsida: www.hästiharmoni.se
Bra jobbat! Jättekul och se! Och sträck på dig, du vågade ta tag i det idag =)
#1: Mest bakbenen som är långa, de har lång räckvidd. :)
Jag borde verkligen ta tag i det där med levling.. Men får ju prestationsångest då..
#2: Tack!
Idag kände jag mig modig. :)
Vad roligt :)
Oj så mycket snö ni har!
"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"
Här har det också smält en massa med tanke på hur mycket det var nyss.. För inte så länge sedan var det för djup snö för att vara på ridplan.. :)