Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikettoff-topic
Läst 2732 ggr
Elinormaggan
0

OT-Glad tråd =D

Haha tänkte göra en liten "Glad tråd" så när man blivis EXTRA glad på det man gjort eller hästen =D

Tänkte jag kunde börja skriva något =)?
**I helgen hade Micro(våran shettis) rymt från hagen och då går jag ut och så ser jag han stå 150m bort och så ropar jag på han och han kommer GALOPPERANDE =D! Jag och han har ingen vidare relation eller nåt så jag blev jätte lycklig !! ^^ ….Fast sen gick han iväg en bit och då sprang jag iväg och hämtade lite godis och grimman och även denna gång kommer han galopperande!! :O helt förvånad! ^^<3

Sen i helgen blev Dzasti rädd och då kommer hon och ställer sig bakom mig som hon vet att jag ska beskydda henne x)<3**

//Elinor http://skimmelochskack.blogg.se/

Zaphix
0

Jag är glad för att vi äntligen hittat ett sätt hur sadlingen ska gå till, som passar oss båda. :)

Är också glad för att jag av en slumpt hittade ett sätt att få Storen att stå till på stallgången idag. Annars brukar han försöka gå iväg och leta mat eller riva ned täcken så fort jag vänder ryggen till.
Men idag hade jag grimskaftet fastsatt på grimman och sedan låg det på golvet. Han tänkte gå framåt en gång, men då lyckades han kliva på grimskaftet så han inte kunde gå framåt, annars lyfter han bara på foten. Men nu trodde han att han satt fast så då gick han inte framåt någon fler gång. Detta ska jag utnyttja.. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

EwaAngantyr
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är glad för att jag lyckades få ett urinprov på Strela (knabstrupper). Har försökt i två veckor!!  Att det sedan var positivt = dräktig gjorde mig ännu gladare!!

Gyllir
0

Underbar tråd. Jag är glad för det mesta när jag träffar mig häst. Mest för att han är grymt snygg, söt och mysig! Älskar när han lägger huvudet i min famn och blundar. Älskar när han ser alldeles frågande ut när han vill komma fram till mig. Han är så mjuk och följsam. Mitt hjärta smälter när han ställer sig bredvid mig när jag ska hoppa upp från en pall. Ja, det är synd om alla er, för min häst är ju verkligen bäst Tungan ute

Anne

When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli

Hemsida: www.hästiharmoni.se

Zaphix
0

#2: Grattis till det kommande fölet! :)

Min och Dackes blogg

Elinormaggan
0

Putt =)

SannaHolmgren
0

Jag blev jätteglad igår, när barnen skulle rida lite, och Muller då lite envis skulle trilskas så han kunde få slippa, men dottern Malin bestämmer helt enkelt att "-Nu ska du gå dit jag vill!" Och han gör det! Superduktiga Malin som nu automatiskt har lärt sig att hantera denna situation, och Muller tyckte det var så kul sedan.

Malin i röda byxor hjälper här lillasyster att trassla sig upp på hästryggen.

WinterPrince
0

Jag blev så glad i fredags när jag var hos hästen.

Till en början så kommer han och ställer sig vid grinden så fort han ser min bil komma. Känns som han ser framemot och tycker det är kul att komma ut en sväng.

Sen efter lite motion så släppets han in i flocken igen. Han går runt ett varv, jag pratar lite med dom andra hästarna. Så när jag precis ska gå ut så smyger han upp bakom och vill ha lite gos.

Går iväg en bit för att kolla hur hans sida ser ut och hur mycket han har växt. Då kommer han efter mig igen. Så går vi sida vid sida ut i den större delen av hagen. Bara han och jag.

Sen kommer dom andra hästarna också och det blir lite bus och lek. Jag går upp till bilen och packar in mina saker i bagaget. När jag sen hoppat in i bilen så står lilla Winnie själv vid grinden igen. - Hejdå matte, kom snart igen!

Så go'!

Gyllir
0

Idag är jag glad för att jag ska flytta ut till en hästgård med 40 islandshästar! Bor nu mitt i innerstan i Göteborg bland spårvagnar och polisbilar, och det ska bli så skönt att slippa! Ha hästen i trädgården, katterna som äntligen kan gå ut, underbart. Dessutom finns det ridhus, paddock och rundcorrall :-)

Anne

Elinormaggan
0

#8 låter toppen =D

Zaphix
0

#8: Åh, vad härligt det låter, perfekt ju. Grattis. :)

Idag är jag glad för att det gick så otroligt bra att sitta ned i traven. Har annars mindre lätt för det på Storen, han har stora älgkliv, men idag gick det perfekt. Aldrig gått så bra, kändes till och med skönt att sitta ned och inte ett dugg skumpigt. Blev tvungen att kolla först så han inte gick i grisepass (han gör det ibland..) för det kändes så mjukt. :)

Är också glad för att vi kommit igång med konditionsträningen igen, vill ju kunna rida långturer i lite högre tempo till sommaren. :)

Min och Dackes blogg

SannaHolmgren
0

#8 Jag blev just glad för din skull!Skrattande

EwaAngantyr
0

# 8 Låter härligt!! Lycka till!

Odinn
0

Är extra lycklig för att jag nu kan rida ut i repgrimma på min häst. När han kom till mig var mitt mål att kunna galoppera en mindre sträcka utan att han gör något. Och idag sitter jag utan sadel och träns (men med repgrimma då) och galopperade i solnedgången. Hur härligt som helst!

"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"

Gyllir
0

#13 >Låter underbart! :-)

Anne

kaka1234567
0

Idag tävlade jag på Tango i handyhorse och de tyckete han va gätte kul. Han sprang och rusa och de brukar inte han gör. Då bara man tar i tyggeln går han i form och är seg och sur.

men idag var han glad ,pigg och vi kom på anndra plats =)

man ser hónom alldrig så glad eller sälan. Då hästryttarna inte gör sådana saker typ som handyhorse och jimkana(stavning).

Han märkte deräkt att deta var något nytt.

Bilderna blev inte bra men man kan se en aning =)

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

viktoria91
0

min ponny smet ur hagen för ett tag sen och sprang in till granne för kossjakt, hon älskar kossor och bara måste hälsa på alla hon ser. jag går efter henne när hon är i full färd med att kolla efter kossor på väg upp för en backe, jag visslar på henne och kallar och hon kommer i fin trav med spetsade öron mot mig, stannar framför mig och jag ler tillbaka henne som inget hänt^^

rolig upplevelse att hon ger upp sin älskade kojakt för att matte säger att man inte får smita iväg så där och kallar in en=)

bethween
0

Jag är glad för att min ponny har börjat visa hur mycket han litar på mig och att han känner sig trygg med mig :')

Det är underbart !
Slänger in lite bilder på oss ;)

På den här sista bilden hade vi underbart mysigt han hade huvudet i min famn och hade slutna ögon suckade lite lugnt och sen myste vi jätte länge!
Hehe, jag är lite fjantig så jag censuerade mitt ansikte för jag såg lite efterbliven ut :P

Zaphix
0

Jag är glad att det gick bra att leka med en nästan helt ny, för mig, häst idag. Hon är väldigt extrovert, och jag brukar bli stressad av dom men idag var jag riktigt lugn. Känns som jag börjar lära mig det här nu. :)

Är också glad att jag haft en superrolig helg full med hästar, lek, ridning, trevliga människor och en massa hästprat! :)
Och en fundering att flytta och starta hästverksamhet tillsammans med min kompis har startats.. Spännande.

Min och Dackes blogg

Zaphix
0

Jag är glad idag för att Storens ägare blivit helt fast i westernridning nu efter helgens träning.
Så nu rider väl äntligen på nästan samma sätt, med samma krav och tanke bakom det i alla fall. Underlättar så mycket! :)

Är också glad för att hästen gick in fem gånger i transporten idag utan större bekjymmer.

Min och Dackes blogg

Gyllir
0

#19 Bra jobbat :-)

Anne

Zaphix
0

#20: Ja, nu måste jag ju bara göra det sju dagar till.. :)

Min och Dackes blogg

EwaAngantyr
0

Jag är jätteglad för att jag fick två kullar kattungar i går!! 
4 + 5 små liv!!!  Brittisk korthår, så de var efterlängtade!

Odinn
0

#22  Åh vad roligt !

EwaAngantyr
0

Mmmmm

Zaphix
0

Jag är superglad just nu!

Har just varit med på hopptävling, och allt slit med titthinderträningen har verkligen gett resultat. Blev en vägran i första klassen i grundomgången, var läskigt hinder och jag var rädd också och höll in för mycket. I andra klassen kom vi igenom grundomgången, men rev ett hinder i omhoppningen pga. att jag var tveksam på ridvägen..
Men har var knappt ens rädd för hindren eller blommorna runt omkring. Han var spänd i första klassen, var mycket folk på läktaren och mycket konstiga hinder, så förstår honom. Men i andra klassen var han så avslappnad och vi hade riktigt roligt. :)

Känns så kul när man ser resultat av all träning. Har titthindertränat en massa från marken, och det var nog det som behövdes så han fick självförtroende.

Men det allra roligaste var att jag som är sjukt hopprädd klev utanför min komfortzon och hoppade högre än vad jag nånsin vågat hoppa förut. Och hade riktigt roligt! :)

Min och Dackes blogg

Odinn
0

#25  Åh grattis! Träning ger resultat. Själv är jag väldigt hopprädd, men det kommer ifrån min barndom. Så när jag får chansen ska jag träna bort det. :)

Zaphix
0

#26; Tack! :)

Jag är också väldigt hopprädd, eller jag var tills idag, satt och skakade innan jag skulle in på banan och fick påminna mig själv att andas hela tiden. :)

Men nu har jag kommit över rädslan, behövdes bara att det gick bra, så nu längtar jag tills nästa gång jag kan hoppa.

Min och Dackes blogg

Odinn
0

#27 Vad skönt!:)
När jag försökt hoppa har hästen stannat, skenat iväg, sprungit förbi hinder osv så det gjorde min rädsla. Sen för ett år sedan provade jag att hoppa 60 cm med en häst som aldrig sett ett hinder förut. Vi kom i galopp, han stannade, jag tänkte rida förbi men DÅ hoppade han. Om jag hade en häst som får hoppa skulle jag nog provat igen :)

Zaphix
0

#28: Ja, du behöver nog en häst som är säker på hindren så att du får upp självförtroendet igen. :)

Min och Dackes blogg

Odinn
0

Hade mascara i hela ansiktet när jag kom hem från dagens träning. Glädjetårar kallas det! Panter var helt otrolig idag. Han gjorde allt jag bad om,  och han överaskade mig rejält med att göra en spansskritt. Han kan vacker hos väldigt bra så jag skulle bara testa, och han gjorde det!  Oj vad glad jag blev. Han är säkrare i sig själv nu också, är så glad! :)

Birke
0

Jag är skitglad för att jag har lett min häst 2dgr på raken i trafik utan problem. Hon har inte tålt trafik annars. Och igår upptäckte jag att hon kunde backa på komando från ryggen :)

Om ni vill ge mig lite tipps o så kan ni göra det i tråden "Min NH än så länge". Behövs :P

annspann
0

Jag har (med hjälp av man och traktor) mockat i vinterhagen. Så otroligt skönt! Och hästarna, som fick vara i sommarhagen under tiden, galopperade och bockade runt, nyfikna och lite rädda.

Birke
0

#32 Åh det vill jag också! Här är det extremt med skit, men marken är för mjuk för att vi ska kunna köra med någon maskin ><

Zaphix
0

#30: Vad härligt när det går bra! :)

#31: Jättebra framsteg, måste vara sjukt jobbigt med en trafikrädd häst.

Min och Dackes blogg